صنایع تبدیلی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل توسعه می‌یابد

یک چهارم از قراردادهای واگذار شده به سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در زون غذایی، دارویی و بهداشتی قرار دارند که این موضوع نشان از نیاز منطقه به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی است.
کد خبر: ۹۶۳۶۴۸۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

صنایع تبدیلی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل توسعه می‌یابد

هاشم علایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه بیشترین سهم واگذاری‌های انجام در شهرک‌های استان مربوط به صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با ۲۵ درصد و کمترین آن مربوط به صنایع برق و الکترونیک با سه درصد است، اظهار کرد: این آمار نشان از نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمایت از این نوع صنایع است.

وی با بیان اینکه شرایط واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بر اساس رعایت زون‌بندی و ملاحظات زیست‌محیطی است، افزود: زون‌های شیمیایی با ۲۱ درصد، فلزی ۲۱ درصد، سلولزی ۱۵ درصد، کانی غیرفلزی هفت درصد، خدماتی ۶ درصد و نساجی پنج درصد به ترتیب سهم هر زون در شهرک‌های صنعتی می‌باشد.

علایی ادامه داد: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۵۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه‌گذاران منعقد شده که از این بین ۷۳۵ واحد دارای پروانه بهره‌برداری و مابقی قراردادها از مرحله تخصیص زمین تا نصب ماشین‌آلات و در حال ساخت و ساز طرح تولیدی خود قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: با توجه ‌به مشوق‌های ارائه شده شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی هستیم که واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط تخفیف تا ۵۰ درصدی حق بهره‌برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته‌های حمایتی به واحدهای تولیدی از جمله مشوقاتی است که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید انجام شده است.

علایی از واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه الکترونیکی خبر داد و افزود: برای شفاف‌سازی امور و کاهش بروکراسی‌های اداری، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا ضمن شفاف‌سازی و تسهیل امور و کاهش مراجعات حضوری، متقاضیان بتوانند بدون مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی، با مشاهده قطعات خالی نسبت به ثبت درخواست دریافت زمین صنعتی اقدام کنند.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار