خبرهای داغ:

خوزستان به مرکز پیشرو در زمینه آموزش‌های مهارتی بین‌المللی تبدیل شود

نماینده ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون و عمضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شبکه آموزش بین‌المللی و مراکز نوآوری، خوزستان را به یک مرکز پیشرو در زمینه آموزش‌های مهارتی تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۶۵۵۵
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲

فرشاد ابراهیم پور نورآبادی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌های بالای خوزستان در حوزه آموزش های مهارتی، باید با برنامه‌ریزی و رفع نقاط ضعف، شاهد توسعه این نوع آموزش ها در جامعه باشیم.

وی افزود: یکی از نقاط قوت فنی و حرفه‌ای خوزستان، تعداد بالای مراکز آموزشی و کارآموزان است که تاکنون توانسته تاثیر قابل توجهی در افزایش نرخ اشتغال استان داشته باشد.

نماینده ایذه، باغ‌ملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر نرخ دسترسی به آموزش‌های باکیفیت و مشارکت زنان در این حوزه همچنان پایین است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی ادامه داد: همچنین ارتباط موثر با صنایع و همسو کردن آموزش‌ها با نیازهای بازار کار از جمله راهکارهایی است که می‌تواند نرخ اشتغال را در استان افزایش و زمینه توسعه کارآفرینی را نیز فراهم و تقویت کند.

ابراهیم‌پور همچنین پیشنهاد کرد که خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی با کشورهای همسایه، ظرفیت تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد.

وی یادآور شد: همچنین یکی از اهداف ما افزایش اعتبارات و بودجه برای تجهیز مراکز آموزشی استان و بهبود زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای است.

نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: تمرکز بر توانمندسازی بانوان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تقویت ارتباط با صنایع از اولویت‌های ما است؛ یکی از پیشنهادات ما برای آغاز این طرح، ایجاد یک پایلوت موفق در یکی از روستاهای استان است تا بتوانیم نتایج آن را در سراسر خوزستان گسترش دهیم.

فنی و حرفه‌ای خوزستان به سمت هوشمندسازی کامل پیش می‌رود

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، در این دیدار با اشاره به رویکرد هوشمندسازی آموزش‌ها و زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: فنی و حرفه‌ای خوزستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اشتغال‌زایی استان، نیازمند به‌روز رسانی و تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات است؛ اکنون در حال اجرای طرح‌های جدیدی مانند آزمون‌های آنلاین سیار، سامانه فن‌یار خوزستان و ایجاد سالن‌های جلسات هوشمند هستیم.

شهرام ملایی هزاروندی افزود: این طرح‌ها با هدف تطبیق آموزش‌ها با نیازهای روز بازار کار و ارتقای سطح مهارت‌های نیروی کار در حال اجراست.

وی همچنین به اهمیت معیشت و وضعیت حقوقی پرسنل اشاره کرد و گفت: ما در چند مرحله درصدد اعمال ارتقای حقوق و مزایای همکاران و بهبود شرایط معیشتی آنها هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری به کارآموزان ارائه دهیم.

در پایان این نشست بر لزوم پیگیری اقدامات و برنامه‌های مشترک برای تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان و افزایش توانمندی نیروی کار تأکید شد.

این دیدار با حضور معاون اداری پشتیبانی و روسای مراکز آموزش مهارت‌های پیشرفته اهواز، ایذه و دزپارت برگزار شد که در آن، چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه با تمرکز بر بهبود زیرساخت‌ها و تقویت نیروی انسانی مطرح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار