فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام؛

اقتدار امروز جبهه مقاومت نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه اقتدار امروز جبهه مقاومت نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: کاروان‌های راهیان نور نقش مهمی را در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۹۶۳۷۱۳۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،سردار « سید صادق حسینی» روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی پشتیبانی راهیان نور استان ایلام، اظهار کرد:استان ایلام در طول سال هم پذیرای کاروان راهیان نور از استان های دیگر کشور است و هم کاروان های راهیان نور استان به سایر مناطق عملیاتی کشور در جنوب و شمال غرب اعزام می‌شوند چ.

وی با بیان اینکه استان ایلام یکی از مناطق پیشرو در زمینه اعزام و استقبال از کاروان‌های راهیان راهیان نور است، ابراز کرد: سال گذشته حدود هشت هزار نفر از دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه جوانان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل تجاوز دشمن بعثی ایستادند تا اسلام زنده بماند، گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ بسیار غنی و ارزش و هر روز شاهد گسترش و توسعه این فرهنگ در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه باید رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار را به نسل جوان منتقل و تشریح کنیم، ابراز کرد: ایستادگی و اقتدار امروز جبهه مقاومت نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

اقتدار امروز جبهه مقاومت نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است

سردار حسینی بیان کرد: امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی با تجهیزات کامل و پشتیبانی کشورهای مختلف نتوانسته اراده مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان را کم کند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ب همکاری آموزش و پرورش زمینه اعزام ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان و سه هزار و ۱۰۰نفر از دانشجویان برای حضور در یادمان‌های استان و شمال غرب و جنوب کشور فراهم شده است

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های راهیان نور، کار بزرگ فرهنگی و ارزشی است که با همکاری سپاه، آموزش و پرورش، دانشگاهها اجرا می‌شود، گفت: این کار بزرگ فرهنگی نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان است.

وی با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور فرصت بی‌نظیری برای معرفی استان به کاروان‌های راهیان نور اعزامی از سایر استانهای کشور است، خاطرنشان کرد:توسعه زیرساخت‌ها و امکانات یادمان‌های دفاع مقدس جزو اولویت‌های مهم باشد و بهسازی اردوگاه های استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ۹۲ شهید گمنام در ۴۳ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

طبق اسناد و آمار استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده دارد که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، سنگر و دیدگاه صدام، حسینیه آیت الله حیدری ایلامی، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار