سید حامد عاملی در گفتوگو با خبرنگار بسیج در اردبیل، اظهار داشت: ریلگذاری راهآهن اردبیل – میانه به طول 145 کیلومتر انجام شده و با توافق وزارت راه و شهرسازی قرار است تا یک سال آینده این پروژه به سرانجام رسیده و شاهد افتتاح راهآهن اردبیل – میانه و پیوستن این استان به خط ریلی سراسری باشیم.
وی تصریح کرد: در حالی 28 کیلومتر ریلگذاری این پروژه باقی مانده که عملیات زیرسازی تا 80 روز آینده به اتمام میرسد و مابقی پروژه که عمدتا در گلوگاههای اصلی و بسیار پیچیده بوده، در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.
استاندار اردبیل، گفت: روزانه از هر 2 سمت میانه به اردبیل و اردبیل به میانه ریلگذاری 500 متر راه آهن اردبیل – میانه را شاهد هستیم تا این پروژه که به طول 175 کیلومتر به عنوان پیچیدهترین راهآهن کشور شناخته میشود، در نقطه پایانی زمینه بهرهبرداری مردم استان را از این خط ریلی مهیا کند.
عاملی افزود: در طول این مسیر راه آهن اردبیل – میانه 40 کیلومتر تونل و پل به عنوان گلوگاههای اصلی در سالهای اخیر تکمیل شده به طوری که با وجود سختی کار و ریزشهای فراوان در تونلها و پلها، ما شاهد مرمت و اجرای این پروژه با همت مهندسان داخلی بودیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مسیر سازههای منحصربه فردی نظیر آرپاچایی و سارای برای گذر خطوط ریلی در نظر گرفته شده که اجرای آنها در چند سال اخیر زمانبر بوده و دارای پیچیدگی خاصی بوده است.
استاندار اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با مساعدت دولت چهاردهم و تأمین اعتبارات مناسب تا پایان امسال بتوانیم بخش عظیمی از این پروژه را آماده کرده و در سال آینده به شکل کامل افتتاح این پروژه را با حضور مسئولان کشوری و استانی شاهد باشیم.
به گزارش بسیج، راه آهن اردبیل – میانه با عمر بیش از 22 سال در حال اجرا بوده که با فراز و نشیبها و وعدههای مختلف افتتاح این پروژه به تأخیر و تعلل افتاده که به نظر میرسد در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا 2 هزار میلیارد تومان، این پروژه آماده بهرهبرداری در سال آینده خواهد بود.