مخاطب شناسی اولویت اساسی اثربخشی رسانه است
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،فرشاد عالی معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین کشور در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت غلامرضا رهبر و قشر بسیج رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه هرمزگان برگزار شد، خطاب به اصحاب رسانه اظهار داشت: در دنیای امروز که گاهاً پیام رسانه است و تعیین میکند که چقدر بسامد رسانهای دارد، چشم ها را باید شست طور دیگر باید دید و گرنه مخاطب از کنار ما به راحتی عبور میکند.
وی تاکید کرد: رسانه با دو اتفاق مهم میتوانند با مخاطب خود بهتر صحبت کند که روایت برتر یک وجه آن است که ما روایت اول را هیچوقت قبول نکنیم ، روایت اول صحیح نیست، جامعیت ندارد اما نباید از روایت سازی دقیق و برتر غافل شویم.
عالی اظهار داشت: ما باید روایت اول را با روایت برتر جایگزین کنیم، وقتی فضای مجازی وارد دنیا شد دو اتفاق را با خود همراه کرد، آوردن احساسات و تصویر. در این دنیا برای تولید و همراه سازی مخاطب و نگهداشت مخاطب که سخت ترین کار است غنای محتوا مورد بحث است در روایت برتر شما بر غنای محتوا بیشتر تاکید میکنید.
وی در ادامه افزود: شاید آن رسانهای که بیرون است و دشمن ما است طبیعتاً قوانینی که ما در موردش صحبت میکنیم برایش اهمیت ندارد بلکه برایش ضد ارزش است، اما برای ما کدام ارزش است؟ آیا ما باید هر چه خواستیم بگوییم چون روایت اول است؟ یا به دنبال روایت برتریم؟ روایت برتر تفکر و مشارکت را به وجود میآورد و سلامت رسانه با محتوای فاخر و روایت برتر بدست می آید.
به گزارش بسیج ، در بخشی از این مراسم از بسیجیان خبرنگار نوآموز با اهدای لوحهایی قدردانی شد.