۲۸ / ارديبهشت / ۱۴۰۴ - 18 May 2025
18:10
کد خبر : 9688413
۰۹:۵۲

۱۴۰۴/۰۲/۲۸
سردار شریف:

روابط عمومی‌ها باید سنگر اول جهاد تبیین باشند

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نشست صمیمی با جمعی از کارکنان روابط عمومی سپاه امام رضا(ع)، گفت: روابط عمومی‌ها باید با عبور از نگاه سنتی و تجهیز به علوم انسانی و رسانه‌ای، به افسران خط مقدم جنگ شناختی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، سردار رمضان شریف در نشست صمیمی با جمعی از کارکنان روابط عمومی سپاه امام رضا علیه‌السلام با تأکید بر ضرورت بازتعریف نقش روابط عمومی‌ها در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در دنیای امروز دیگر تنها یک پل ارتباطی نیستند، بلکه باید با فهم عمیق از جامعه، تاریخ، جغرافیا و روان‌شناسی اجتماعی، در هدایت افکار عمومی و دفاع هوشمندانه از نهادهای انقلابی ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی و بصیرت رسانه‌ای در شرایط جنگ ترکیبی، افزود: در دنیای امروز مخاطب فرصت و حوصله دریافت پیام‌های طولانی و بی‌هدف را ندارد؛ پیام‌ها باید دقیق، مستند، کوتاه، اثربخش و به‌موقع باشند تا بتوانند میدان را از دشمنان بگیرند.

سردار شریف بر لزوم تجهیز نیروهای روابط عمومی به دانش و مهارت‌های نوین تأکید کرد و گفت: اگر همچنان با نگاه سنتی به حوزه اطلاع‌رسانی پرداخته شود، از قافله افکار عمومی عقب می‌مانیم و بازگرداندن جایگاه از دست‌رفته بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به وظیفه سنگین روابط عمومی‌ها در تولید پیام هدفمند، تأکید کرد: تولید پیام در عرصه جنگ رسانه‌ای شبیه طراحی یک عملیات است. باید پیش از انتشار پیام، واکنش مخاطب و دشمن را پیش‌بینی کرد و از بازگشت تیر پیام به سمت خود جلوگیری نمود.

وی ابراز کرد: هنرمندان و فعالان رسانه‌ای وابسته به جبهه انقلاب باید آموزش ببینند و توانمند شوند تا بتوانند در خط مقدم نبرد رسانه‌ای، در برابر تحریف‌گران و شبهه‌افکنان ایستادگی کنند.

سردار شریف با اشاره به ضرورت ورود دستگاه‌هایی چون سپاه و بسیج به موضوع توانمندسازی پیام‌سازان انقلاب، بیان کرد: همان‌گونه که رزمندگان در دفاع مقدس آموزش نظامی می‌دیدند، امروز نیز فعالان فضای مجازی باید آموزش ببینند تا بتوانند سلاح قلم و تصویر را درست در دست بگیرند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌های انقلابی باید پیشتاز باشند؛ پیشتاز در فهم مسائل، تحلیل دقیق و انتقال پیام متقن و تأثیرگذار.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید پیام یک وظیفه سنگین اما ضروری برای حفظ ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر نسبت به پیام و مخاطب خود بی‌توجه باشیم، میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم.

سردار شریف افزود: بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات را به همه فعالان این عرصه تبریک می‌گویم و امیدوارم تلاش‌هایشان در مسیر ترویج گفتمان انقلاب اسلامی مورد رضای خداوند متعال قرار گیرد.

تعداد بازدید : 6
کد ویدیو

گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید