۰۹ / خرداد / ۱۴۰۴ - 30 May 2025
00:42
کد خبر : 9691081
۱۳:۳۴

۱۴۰۴/۰۳/۰۷
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری بسیج در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

مخاطب امروز، به دنبال شنیدن و دیدن داستان است نه خبرِ محض/ باید در معرفی کارگران و فعالان اقتصادی پاکدست و نمونه، اهتمام ویژه داشته‌ باشیم

مخاطب امروز، به دنبال شنیدن و دیدن داستان است نه خبرِ محض/ باید در معرفی کارگران و فعالان اقتصادی پاکدست و نمونه، اهتمام ویژه داشته‌ باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «فرشاد عالی» معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری بسیج در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: امروز سازمانی دارای قدرت است که خودش روایت‌کننده فعالیت‌ها و اقداماتش باشد. 

وی تاکید کرد: چنانچه دیگران، مجموعه‌ یا دستگاهی را روایت کنند، آن مجموعه یا دستگاه، محکوم به شکست است. 

عالی افزود: امروز در ذهن مخاطب، باورپذیری عملکرد سازمان یا مجموعه، دارای اهمیت است؛ مخاطب امروز، به دنبال شنیدن و دیدن داستان است نه خبرِ محض و از این رو، ما باید از عملکرد مجموعه‌هایمان «باورپذیری» ایجاد کنیم. 

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان خود در صدد القاء این گزاره است که همه شرکت‌های ذیل وزارت کار، فاسد یا ناکارآمد هستند، گفت: دشمن این هدف را با بیان و بزرگنمایی برخی تخلفات صورت گرفته در معدودی از شرکت‌ها بیان می‌کند و از این طریق باورسازی در اذهان ایجاد می‌کند. 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دشمن به هیچ وجه در ارائه وضعیت شرکت‌ها و کارخانه‌های کشورمان، انسان‌ها، کارگران و مدیران شریف و پاکدست و دلسوز را نمی‌بیند و از آنها سخنی نمی‌گوید. 

عالی با بیان اینکه مجموعه‌های روابط عمومی و رسانه، امروز روایت‌ساز، قدرت‌آفرین، اقناع‌کننده و مشارکت‌ساز هستند، گفت: روابط عمومی‌ها در گذشته اطلاع‌رسان، خبررسان و دفاع‌کننده بودند؛ درحالیکه ما امروز در روابط عمومی‌ها باید فعالیت‌های مجموعه خود را باورپذیر کنیم. 

وی افزود: روابط عمومی‌ها دیگر یک مجموعه حاشیه‌ای در سازمان‌ها نیستند بلکه فرماندهی اقناع‌سازی فعالیت‌های صورت گرفته را بر عهده دارند؛ کار روابط عمومی، بالابردن سطح مشارکت‌های مردمی در انجام امور است. 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: روابط عمومی‌ها باید در تبلیغ و بیان پیامدِ کارهای انجام‌شده، اهتمام داشته باشند و از این طریق اقدام به امیدآفرینی در سطح جامعه کنند؛ طبیعتاً انجام این اقدامات از سوی روابط عمومی‌ها، نیازمند ریل‌گذاری، توانمندسازی و آموزش است. 

وی تاکید کرد: ما باید در معرفی کارگران و فعالان اقتصادی پاکدست و نمونه، اهتمام و توجه ویژه داشته‌ باشیم. 

عالی خاطرنشان کرد: امروز ضروری است با روایت‌سازی، موج‌آفرینی و جریان‌سازی، موازنه قدرت را با هدف افزایش مشارکت مردم در امور و امیدآفرینی در جامعه تغییر داد. 

وی عنوان کرد: در شرایطی که نظام سلطه می‌خواهد اقتصاد کشور ما را فلج کند، وزارت کار به عنوان پردامنه‌ترین و اثرگذارترین ضلع اقتصاد کشور، مسئولیت خطیری را در جهت خنثی کردن این توطئه دشمن بر عهده دارد. 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در روایت‌سازی‌های سازمانی تاکید کرد. 

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید