به گزارش خبرنگار بسیج، صاحبعلی منافی رئیس دانشکده مهندسی ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به ضرورت همافزایی بین دانشگاه و صنعت در تربیت نیروی انسانی کارآمد اظهار کرد: پویش اشتغال و برگزاری رویداد صدرا با مشارکت حداکثری دانشجویان و همراهی استادان بهعنوان راهبران (منتورها) و هدایتکنندگان سرمایههای انسانی کشور، امری ضروری است. استادان باید در نقطه آغاز ارتباط با صنعت در کنار دانشجویان باشند و در مسیر انتخاب فرصتهای شغلی و کارورزی، راهنمای آنان شوند.
وی هدف اصلی رویداد صدرا را آشنایی استادان با انتظارات صنعت و نیازهای واقعی محیط کار عنوان کرد و افزود: با انتقال این نیازها به قالب دروس نظری، کارگاهی و آزمایشگاهی، میتوان دانش و توان دانشجویان را توسعه داده و آنان را برای ورود مؤثر به بازار کار آماده ساخت.
رئیس دانشکده مهندسی ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: این برنامه در چارچوب سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با رویکرد ارتقای کیفیت و کارآمدی دورههای تحصیلی و ایجاد تعادل بین آموزش نظری و عملی اجرا میشود. گروههای دانشی باید آموزشهای مهارتی را در اولویت برنامههای خود قرار دهند تا دانشجو بتواند دانش خود را با نیازهای بازار کار منطبق کند و با مهارت کافی وارد محیطهای شغلی شود.
منافی بیان کرد: در نیمسال دوم و تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، دانشکده مهندسی ساخت و فناوریهای صنعتی برگزاری چندین رویداد صدرا و تور صنعتی صدرا را با هدف پیوند صنعت، دانشگاه و اشتغال در دستور کار قرار داده؛ رویداد اصلی صدرا در بازه زمانی ۵ تا ۹ اسفندماه ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ شرکت تولیدی و ارائه فعالیتهای آنها در غرفههای تخصصی در محل دانشکده برگزار شد.
وی اضافه کرد: همچنین، دانشجویان در قالب تور صنعتی صدرا از شرکتها و مجموعههای تولیدی و فناور مختلف ازجمله شرکت دانشبنیان کانی صنعت شاهوار، شرکت توربوژنراتور، شرکت صنعتی تلاشگران سپهر شاهرود، کارخانه قند، شرکت سیمان شاهرود، شرکت زرین ذرت، تیبا الکترونیک آسمان، شرکت جام امید البرز، شرکت ریختهگری دقیق پارس، فناوری اطلاعات شهرداری شاهرود، هلدینگ طب پلاستیک نوین، ویراتک، ویراپارس، شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) و هاب هوش مصنوعی مستقر در آن بازدید کردند.
رئیس دانشکده مهندسی ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود مطرح کرد: بدون شک تجربه برگزاری رویداد صدرا میتواند نقشی مؤثر در ارتقای درک عملی دانشجویان از مفاهیم نظری و آمادهسازی آنان برای ورود به بازار کار ایفا کند.