
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرباز،در نشست برنامهریزی ستاد اجرایی شهرستان سرباز که با هدف هماهنگی جهت برگزاری «کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان» برگزار شد، سرهنگ پاسدار محمد شاهی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سرباز ضمن تبیین ابعاد این رویداد بزرگ فرهنگی، بر اهمیت و حساسیت آن تأکید کرد.
سرهنگ شاهی در بخشی از سخنان خود، شهدا را مظهر عزت، اقتدار و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال این گنجینههای ارزشمند به نسلهای آینده، وظیفهای همگانی و افتخاری بزرگ برای همگان است. این کنگره فرصتی استثنایی برای تجدید میثاق با آرمانهای والای شهیدانی است که با نثار خون خود، امنیت و آرامش امروز ما را تضمین کردند.»
فرمانده ناحیه در ادامه با اشاره به برنامههای پیشبینی شده برای شهرستان سرباز، خطاب به مسئولین کمیتهها خاطرنشان کرد: «موفقیت در این رویداد ملی، در گرو همافزایی، نظم و دقت نظر کمیتههای اجرایی در انجام دقیق وظایف محوله است. تمامی کمیتهها موظفند با جدیت و خلوص نیت، تمامی برنامههای خود را با بالاترین کیفیت و متناسب با شأن و جایگاه رفیع شهدا طراحی و به مرحله اجرا درآورند.»
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای اعضای ستاد، خواستار بهکارگیری تمامی ظرفیتهای شهرستان جهت برگزاری باشکوه این کنگره شد و تأکید کرد که هرگونه خدمت در این عرصه، گامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه خواهد بود.