خبرهای داغ:
در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
مراسم سالگرد شهادت پاسدار شهید «حسن صادق‌خانی قمی» از شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۰۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم سالگرد شهادت پاسدار شهید «حسن صادق خانی قمی» از شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، با حضور جمعی از پیشکسوتان سال‌های حماسه و ایثار در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در این مراسم، حاج علی مالکی نژاد همرزم شهید، خاطراتی را از روحیات وی و لحظه شهادتش بازگو کرد.

شهید حسن صادق خانی قمی فرزند محمد در سال ۱۳۳۹ در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود و در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی پاسگاه زید در نبرد با مزدوران بعثی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در خاطراتی از همرزمان شهید صادقخانی آمده است: صبر و استقامت در برابر مشکلات و نهراسیدن از خطر‌ها و برخورد‌های سنگین و نیز پشتکار عجیب و صلابت و استواری در صحنه عمل و انجام مسئولیت‌ها از ویژگی‌های شهید بود.

فردی بود بی قرار و آرام در تلاش‌های رزمی و فرهنگی، همین روحیه را به رزمندگان دیگر هم انتقال می‌داد و کسانی که با وی محشور بودند تلاشگر و پویا می‌شدند.

هم چهره‌ای جدی و مصمم و سخت کوش داشت و هم فعال بود و هم درونی عرفانی و حالات معنوی و باطنی رئوف و مهربان داشت. در جمع دوستان رزمنده صمیمیت و مهرورزی عطوفت و در صحنه نبرد و موقعیت کاری بسیار جدی و قاطع، همین‌ها بود که به او جاذبه خاصی بخشیده بود.

در اوج حملات سنگین دشمن و آتشباری جبهه مقابل، جسورانه، با اراده و شجاعانه ایستادگی می‌کرد و به استقبال خطر می‌رفت و از بارش آن همه آتش و تیر و ترکش ترسی در دل نداشت.

ویژگی‌های روحی و اخلاقی او چنان در دل نیروهایش اثر گذاشته و آن‌ها را شیفته خود ساخته بود که همبستگی و همراهی و تلاش جمعی و متعهدانه خوبی را به وجود می‌آورد و فراتر از روابط رسمی بین فرمانده و نیرو‌ها آنچه را که یک فرمانده لایق و موفق باید داشته باشد و از آن‌ها برخوردار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات