خبرهای داغ:
مسئول بسیج ورزشکاران استان قم با تاکید بر نقش محوری آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی ورزش همگانی گفت: صدا و سیما هم ابزاری است که می‌تواند کمک شایانی را در راهبرد‌های مرتبط به موضوع ورزش همگانی انجام دهد.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۵۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی بهلولی مسئول بسیج ورزشکاران استان قم در دیدار با مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ارتباط پرورش و ورزش بسیار مهم و حیاتی است، مدارس ما مهم‌ترین کانون پرورش استعداد هستند، زیرا یک نوجوان استعداد ورزشی خود را در مسابقات مدرسه‌ای به نمایش می‌گذارد، اگر مدارس ما توانایی داشته باشند که این فرد را همراهی کنند و مورد حمایت قرار دهند قطعا این موضوع منجر می‌شود به افتخار آفرینی برای استان و در نهایت کشور که این امر مهم نیاز به یک عزم جدی و ملی دارد.

وی افزود: سالن‌های ورزشی که آموزش و پرورش دارد بسیاری از ساعت‌های آن خالی است و باید برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کرد. ما معلمین ورزش را در دانشگاه‌ها تربیت می‌کنیم وقتی این معلم به مدارس ورود می‌کنند نمی‌توانند در یک زمین آسفالت که مختص به حیاط مدرسه است و هیچ استاندارد ورزشی را ندارد بحث استعدادیابی را دنبال کنند.

بهلولی تصریح کرد: اگر وزارت ورزش به دنبال توسعه ورزش در بحث همگانی است می‌تواند تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش امضا کند تا از ظرفیت‌های موجود این وزارت‌خانه استفاده کند، در ابتدا بحث همگانی دنبال می‌شود بعد از اینکه این موضوع به نقطه امنی رسید می‌توان به بحث قهرمانی نیز توجه کرد.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قم اظهار کرد: برای انجام یک کار و رسیدن به نقطه موفقیت نیاز به انگیزه است، اما به خاطر موضوعات مختلف وزارت ورزش و جوانان و اداره‌کل‌ها انگیزه مناسب برای بانوان علاقه‌مند به ورزش را ایجاد نکرده‌اند، تا انگیزه‌ای هم نباشد هر اقدامی برای توسعه ورزش بانوان کنیم بی نتیجه و یا کم نتیجه خواهد بود.

وی افزود: برای مثال برای ایجاد انگیزه بین بانوان باید از ظرفیت‌های صدا و سیما جمهوری اسلامی و مراکز استان‌ها استفاده کرد، وزارت ورزش و جوانان باید به این فکر باشد که برای ورزش بانوان تولید محتوا کند ابتدا اولویت ورزش همگانی باشد و بخش دیگری از فعالیت‌ها در حوزه ورزش قهرمانی متمرکز شود.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قم تاکید کرد: صدا و سیما هم ابزاری است که می‌تواند کمک شایانی را در راهبرد‌های مرتبط به موضوع ورزش همگانی انجام دهد، اما در حال حاضر صدا و سیما در اختیار ورزش قهرمانی قرار گرفته و فقط پخش مسابقات را انجام می‌دهد و اهمیت کافی را به بحث ورزش همگانی نمی‌دهد.

بهلولی در خصوص اهمیت توسعه ورزش بانوان گفت: کم‌کاری در بحث ورزش به ویژه بحث ورزش بانوان نه تنها در استان قم بلکه در کشور مشاهده می‌شود.

مسئول بسیج ورزشکاران استان قم در پایان با اشاره به مشکلات موجود در ورزش بانوان بیان کرد: ما در کشور میلیون‌ها نفر ورزشکار زن داریم، تعداد بیمه شدگان ورزشکاران خانم از کل مجموع نفرات ورزشکار کمترین مقدار را دارد، اگر یک ورزشکار در تمرین مصدوم شود باید همه هزینه‌های درمانش را خودش پرداخت کند که از وزیر ورزش و جوانان و معاونت‌ها در بدنه وزارت تقاضا می‌کنم برای نکات مطرح شده تمهیداتی را اندیشه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها