خبرهای داغ:
همدان-استاندار همدان گفت: رئیس جمهور، پنجشنبه این هفته مورخ ۶ مردادماه ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی دولت، به دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۶۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های مردمی دولتِ سیزدهم به ریاست حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و در بین مردم بودن، رئیس جمهور به ۲۹ استان کشور سفر کرده، که این سفرها در راستای دیدار با مردم شریف کشور و همچنین رفع مشکلات و مسائل آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور، پنجشنبه این هفته مورخ ۶ مردادماه ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی دولت، به دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان سفر خواهد کرد، افزود: بدون شک، همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این فرصت بهترین استفاده را برده و بتوانیم، ظرفیت‌ها و دغدغه‌های استان را انعکاس دهیم تا منجر به توسعه استان شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در این سفر تعدادی از وزرا و روسای سازمان‌های مستقل و جمعی از معاونین رئیس جمهور، آقای رئیسی را همراهی خواهند کرد، گفت: همزمان با حضور رئیس جمهور در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، با برنامه‌ریزی قبلی، تعدادی از وزرا و مسئولان عالیِ دولت در شهرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد و ضمن دیدار چهره به چهره با مردم، در جلسه شورای اداری شهرستان‌ها با حضور اقشار و معتمدین آن شهرستان، مسائل را مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌دهند تا در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور گزارش بازدید از شهرستان‌ها را مطرح کنند.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: همزمان با حضور وزرا و روسای سازمان‌های مستقل و جمعی از معاونین رئیس جمهور، تعداد قابل توجهی از معاونان وزارتخانه‌های دولت به صورت همزمان در استان حضور دارند که اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا چنانچه موضوع و مشکلی دارند به صورت مستقل با معاونین وزارتخانه ها در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری نمایندگان استان، پروژه‌های خوبی برای سفر رئیس جمهور به استان همدان در نظر گرفته شده است؛ از چند ماه قبل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را در استان، احصاء و اولویت‌بندی کرده ایم و طی جلسات مکرر با معاون اول و همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور، طرح‌ها و پروژه‌های سفر را مورد بررسی قرار دادیم که اعتبارات خوبی در این راستا، برای تکمیل برخی از این طرح‌ها لحاظ شده است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: تمام تلاش ما این بوده که همه شهرستان‌های دهگانه استان، به صورت عادلانه و بر اساس مسائل، مشکلات و طرح‌ها و پروژه‌هایی که دارند، سهمی در مصوباتِ سفر داشته باشند.

استاندار همدان بیان کرد: باید به اطلاع مردم شریف استان همدان برسانم که ۲۳۰ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادیِ اشتغالزا در راستای زمینه‌سازی پیشرفت و توسعه، برای ارائه و پیشنهاد در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان تهیه شده است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: طرح‌های صنعتی بزرگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، طرح‌های حوزه مصرف بهینه آب و ارائه طرح‌هایی متناسب با ظرفیت استان شامل تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده در استان به ویژه طرح‌های معدنی از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات این سفر را تا حصول نتیجه و به ثمر نشستن پیگیری خواهیم کرد، ابراز کرد: پس از سفر، تیم‌های عملیاتی در استانداری و دستگاه‌ها تشکیل و رصد خواهیم کرد تا همه مصوبات اجرایی شوند.

استاندار همدان در خصوص شیوه ی ارتباط مردم و دولتمردان در طول سفر بیان کرد: مجموعه مدیریتی استان همدان با تاسی از سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم، در راستای برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکلات، پیگیری درخواست‌های مردم استان و در نهایت زمینه مشارکت تمامی اقشار جامعه، سامانه ارتباطات مردم و دولت (سامد) را راه اندازی کرده است.

قاسمی‌فرزاد افزود: این سامانه، یک روز قبل از سفر رئیس جمهور به استان همدان یعنی ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱ افتتاح و تا ساعت ۲۱ پنجشنبه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز فعال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه مورد نظر، اختصاصاً به خاطر سفر حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان همدان راه‌اندازی می‌شود، که مردم شریف استان می‌توانند از طریق آن، درخواست‌ها و شکایات، گزارش‌ها، انتقادات، ایده‌ها و نظرات خود را ارائه کنند؛ به این صورت که هر شخصی، در هر نقطه‌ای از استان، می‌تواند با شماره تلفن اختصاصی ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست و شکایات خود را ارائه و ثبت کند. مسئولان سامانه ارتباطات مردمی و دولت(سامد) نیز همان لحظه، درخواست را ثبت می‌کنند و بلافاصله، پیامکِ ثبتِ درخواست به شماره‌ی درخواست کننده ارسال خواهد شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه یکی‌از تدابیر دیگری که در راستای سهولت دسترسی مردم شریف استان به مسئولان و کارگزاران دولت اندیشیده شده، راه‌اندازی میز خدمت در سی‌ مورد از دستگاه‌های اجرایی استان است، عنوان کرد: روال کارِ میز خدمت بر این اساس است که نماینده هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر خواهد شد و مردم می‌توانند با مراجعه به دستگاه مورد نظر درخواست، مشکلات و شکایات خود را به صورت حضوری، چهره‌به‌چهره و شفاهی یا مکتوب به نماینده وزارتخانه ارائه کنند. این اقدامات تسهیلگرانه بیشتر در راستای حل مسائل و مشکلات مردم شریف استان انجام شده است.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر برای استان سفری پر از خیر و برکت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات