خبرهای داغ:
همدان-همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس با بیان اینکه حسین همدانی یک شخص نیست، گفت: شهید حسین همدانی یک تفکر انقلابی بودن است و او پایبند به مقام معظم رهبری بود.
کد خبر: ۹۴۵۰۵۸۱
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر امیرپور امروز در تجمع مردمی دارالجهاد در محکومیت فتنه و توهین یکی از سران فتنه به شهدای مدافع حرم که در امامزاده عبدالله (ع) همدان برگزار شد، اظهار کرد: حسین همدانی نامی آشنا در همه عرصه‌های خطر و مجاهدت‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی نه تنها در ایران بلکه در سراسر عالم بود و نام او مانند خورشید می‌درخشید.

وی با بیان اینکه حسین همدانی یک شخص نیست، تصریح کرد: شهید حسین همدانی یک تفکر انقلابی بودن است و او پایبند به مقام معظم رهبری بود.

همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس با تأکید بر اینکه حسین همدانی سرباز انقلاب و وطن بود، عنوان کرد: حسین همدانی یعنی سرباز بدون مرز بودن.

وی با بیان اینکه حسین همدانی در همه جبهه‌های انقلاب بدون اینکه چشم داشتی داشته باشد، حاضر بود، گفت: برخی از ما وقتی می‌خواهیم در بعضی از سنگرها قرار بگیریم به دنبال مادیات و درآمد هستیم اما حسین همدانی در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی این روحیه را نداشت.

امیرپور با اشاره به اینکه حسین همدانی گریه‌کن سیدالشهدا(ع) و نماد امام حسین (ع) است، ابراز کرد: خدا حسین همدانی را طوری برجسته کرده است که هیچ فرد، گروه و جریانی نمی‌تواند شخصیت ایشان را محو کند.

وی با بیان اینکه حسین همدانی به عشق عمه سادات حضرت زینب (س) وارد حلب شد، افزود: حسین همدانی از حرم اهل بیت(ع) و ناموس شیعه دفاع کرده است.

همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس مطرح کرد: انتقاد کردن از هر شخص و جریانی اگر به حق باشد خوب است اما باید انصاف را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه حسین همدانی زمانی وارد سوریه شد که از لحاظ حساب و کتاب‌های نظامی جنگ مغلوب بود، ادامه داد: حاج حسین همدانی با اعتقاد، توکل و توسل بر خدا وارد جنگ سوریه شد و به پیروزی دست یافت.

امیرپور با بیان اینکه دشمن دو سنگر شهدا و انقلاب، ولایت و رهبری را هدف گرفته است، تأکید کرد: باید حواسمان به این دو سنگر باشد.

وی با اشاره به فتنه‌های سال‌های ۷۶ و ۸۸ گفت: در فتنه‌های اخیر ما دفاع می‌کردیم اما امروز مردم با غیرت همدان با تجمع خود نشان دادند که ملت ما قوی، غیور و سربلند است.

همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس با بیان اینکه حاج حسین همدانی در کودتای نوژه اولین فردی است که وارد عملیات می‌شود، افزود: در سرپل ذهاب که عراق در اولین روزهای اول جنگ همه جانبه حمله می‌کند اولین کسی که علم عدالت خواهی، دفاع از انقلاب و رهبر را به دوش می‎گیرد حسین همدانی بود.

وی بیان کرد: حاج حسین همدانی در سرپل ذهاب بدون لشکر و تجهیزات نظامی، بلکه با نیروهای کم ولایی «یا حسین»گو دشمن را از وارد شدن به سر پل ذهاب منصرف می‌کند.

امیرپور با تأکید بر اینکه حاج حسین همدانی هیچ وقت به عِده و عُده، لشکر و مجموعه اتکا نکرد، ابراز کرد: حسین همدانی بنیان‌گذار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) است.

وی با بیان اینکه حاج حسین همدانی از اولین فرماندهانی است که جنگ را به صورت سازماندهی شده اداره کرد چراکه تا قبل از سال ۶۰ جنگ به صورت عِده‌ای و عُده‌ای و شهرستانی اداره می‌شد، ادامه داد: از سال ۶۰ به بعد نیروها وارد یگان و تیپ و لشکر شدند.

همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس با تأکید بر اینکه حسین همدانی از مبدعین تشکیل یگان در شهرها بود، عنوان کرد: ایشان در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس یکی از موثرترین افراد بود.

وی ادامه داد: وقتی جنگ فشار می‌آورد احمد متوسلیان به یکی از فرماندهان محور خود که سه گردان تحت امر داشت گفت الان یکی را می‌فرستم که صفحه جنگ را تغییر می‌دهد که آن شخص حسین همدانی بود.

امیرپور با بیان اینکه حسین همدانی در دفاع مقدس هر جا حضور پیدا می‌کرد ورق جنگ را برمی‌گرداند، گفت: حسین همدانی در بعد از جنگ و حضور موثر در عملیات‌های ۸ سال دفاع مقدس با حضور در یگان انصارالحسین (ع) همدان را تأسیس کرد که فرماندهانی را پرورش داد که هر کدام در دفاع مقدس موثر بودند.

وی با تأکید بر اینکه حاج حسین همدانی شخصیتی کوچه بازاری نبود که هر کس به ایشان اهانت کند، ما ساکت بمانیم و از آن بگذریم، بیان کرد: ما از حسین همدانی نمی‌گذریم.

همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس با بیان اینکه ما کمتر فرماندهی داشتیم که دوشادوش نیروهای اطلاعاتی نزدیک سنگر دشمن می‌رفت تا از اوضاع اطلاع پیدا کند اما حسین همدانی اینگونه بود، ادامه داد: حسین همدانی فردای عملیات والفجر ۲ در خط مقدم مجروح شد که نشان از همراه بودن وی با نیروهای بسیجی بود.

وی با بیان اینکه حاج حسین همدانی لشگر قدس گیلان را سازماندهی کرد و در عملیات کربلای ۵ موفق عمل کرد، گفت: حسین همدانی نیروهای بی‌سیمچی را که مجروح می‌شد خودش به عقب می‌برد و از آن افرادی نبود که با کوچک‌ترین سختی و ناملایمتی از کار سرباز زند.

امیرپور با تشریح اقدامات سردار شهید همدانی بعد از جنگ حس کرد که باید کار اقتصادی انجام دهد وارد عمل شد و به مردم خدمت کرد، افزود: ایشان در فعالیت‌های فرهنگی هم اقدامات موثری انجام داده است چراکه معتقد بود نباید راه شهدا خاموش شود.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه‌های ۷۶ و ۸۸ ورود پیدا کرد، مطرح کرد: هر جای جمهوری اسلامی می‌خواست آخرین ضربات را به دشمن بزند فتنه‌گران وارد عمل شدند.

همرزم شهید همدانی و راوی دفاع مقدس امروز در حلب و سوریه زینبیون، فاطمیون، حیدریون، رضویون و همه جهان تشیع علیه اسرائیل بسیج شدند، گفت: شهید همدانی در جنگ یک روزه غزه هم موثر بود و ما باید مراقب فتنه فتنه‌گران باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات