رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زبان هنر یکی از بهترین راه های ارادت‌ورزی به اهل بیت (ع) علی الخصوص امام حسین ع است که به همین منظور هنرواره عاشورایی به زبان بلوچی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۶۱۹
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
به‌گزارشخبرنگار بسیج از زاهدان، مصطفی سیاسر در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) به‌ویژه امام‌حسین (ع) در باور همه مسلمانان جز ایمان است و زبان هنر بهترین راه ارادت‌ورزی به این خاندان است.

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان با بیان اینکه باید این فرصت را ایجاد کنیم تا همه راه نشان‌دادن ارادت‌شان به امام حسین (ع) را پیدا کنند، افزود: یکی از برنامه های حوزه‌هنری در این راستا برگزاری هنرواره عاشورایی به زبان بلوچی است.

این مسئول ادامه داد: هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی از سال ۱۳۹۹ با هدف ایجاد فرصت برای نشان دادن ارادت هنرمندان بلوچ به امام‌حسین (ع)، استعدادیابی هنری و تقدیر از آثار فاخر برگزار شد.

وی یادآور شد: فراخوان این هنرواره از امروز منتشر می‌شود و در پنج قالب شعر بلوچی، ترانه بلوچی، داستان کوتاه، دل‌نوشته و نواهای سنتی قوم بلوچ در ایام محرم، آثار دریافت می شود.

سیاسر بیان کرد: ۲۶ تا ۲۸ شهریور امسال داوری و ۳۰ شهریور مراسم اختتامیه هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی در ایرانشهر برگزار می‌شود.

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که از شایستگان تقدیر شود عیار آن جامعه بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در این هنرواره بخش تقدیر ویژه است که از شعرای پیشکسوت و آئینی قوم بلوچ تقدیر خواهد شد

گفتنی است؛ در این مراسم از پوستر هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی که با عنوان «امام حسینی ازمی مراگش» طراحی شده، رونمایی شد.

ارسال نظرات