سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در خبری اعلام کرد: سلمان رشدی نویسنده‌ ایرانی که بعد از نوشتن کتاب آیات شیطانی مهرور‌الدم اعلام شده بود در نیویورک و در حالی که برای ادای یک سخنرانی آماده می‌شد، مورد حمله قرار گرفته است.

خبرنگار آسوشیتدپرس که شاهد حمله به او بوده است می‌گوید یک نفر بعد از معرفی شلمان رشدی روی سکو پریده و او را با شما یا چاقو هدف قرار داده است سلمان رشدی در پی این ضربه به زمین افتاده، و روشن نیست که از این حمله دقیقا چه آسیبی دیده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سَلمان رُشدی، نویسنده تبعه انگلیس و هندی‌تبار که با نگارش کتاب «آیات شیطانی» مورد خشم و اعتراض مسلمانان قرار گرفت. وی در این رمان، شخصیت پیامبر خدا، صحابه و همسران وی را در قالب انسان‌های دیگر و با همان نام یا نام‌های مشابه، مورد اهانت قرار داد. دستمایه وی در این داستان‌پردازی‌ها، افسانه‌های جعلی مندرج در کتاب‌های حدیثی اهل سنت بود. حکم اعدام سلمان رشدی از سوی امام خمینی، در سال ۱۳۶۷ش صادر شد. او در آمریکا تحت تدابیر امنیتی قرار دارد.

ارسال نظرات