سردار زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به فرهنگ سازی هایی که در دهه های گذشته در زمینه کاهش جمعیت شد، گفت: امروز نیز افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۱۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی، در جلسه دبیرخانه مدرس در سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به آمار‌های ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد سقط جنین در استان اظهار داشت: بر اساس آنچه به صورت میدانی و در جامعه پیرامونی خود شاهدیم، سقط بیشتر با تجویز پزشکان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد آمار ارائه شده در مورد سقط جنین در یزد واقعی نیست و نیاز به کسب و جمع آوری اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری است و باید بررسی شود که واقعا روزانه چه تعداد سقط در یزد انجام می‌شود.

زارع کمالی همچنین بیان کرد: هزینه‌های درمان ناباروری یکی از دغدغه‌های نیرو‌های بسیجی بود که خوشبختانه از چند سال پیش تمامی نیرو‌های بسیج زیر پوشش قرار گرفتند و تا سه نوبت می‌توانند به صورت رایگان از روش‌های درمانی استفاده کنند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد، فرهنگ سازی را موضوع بسیار مهمی در زمینه افزایش جمعیت دانست و گفت: در دو دهه پیش فرهنگ سازی در زمینه فرزند کمتر و کاهش جمعیت به اندازه‌ای تاثیرگذار انجام شد که ایران رتبه نخست خاورمیانه در کاهش جمعیت را از آن خود کرد.

وی عنوان کرد: اکنون نیز در زمینه افزایش جمعیت و ازدیاد نسل به فرهنگ سازی نیاز است و این اقدام باید توسط افراد اثرگذار جامعه آغاز شود.

ارسال نظرات