شاهرود_رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: میزان استفاده از ماسک توسط شهروندان شهرستان‌های شاهرود و میامی تنها ۳۰ درصد است
کد خبر: ۹۴۵۱۰۴۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

فقط ۳۰ درصد مردم شرق استان سمنان از ماسک استفاده می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین شیبانی در نشست ستاد کرونا استان سمنان افزود: فقط ۳۰ درصد از مردم در شرق استان سمنان از ماسک استفاده می‌کنند که این امر نگران کننده است.
او استفاده از ماسک را یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواند و گفت: استفاده از ماسک موثر و مستمر به طوری‌که روی بینی و دهان را پوشش دهد به ویژه در فضا‌های سربسته ضروری است.
شیبانی با اشاره به اینکه روند مراجعه و بستری بیماران کرونایی طی هفته گذشته به مقدار کمی کاهش داشت، ادامه داد: در ۲ روز گذشته این روند افزایشی بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به فوت یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون تعداد ۳۶ نفر در بخش عادی و چهار بیمار کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) تحت مراقبت و درمان قرار دارند.
او با بیان اینکه تعداد مراجعان روزانه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون رضایت بخش نیست، اظهار کرد: شهروندان تکمیل نوبت دُزهای واکسن به ویژه دُز چهارم (یادآور) را جدی بگیرند.
شیبانی به برگزاری سمینار کشوری ترجمان دانش اشاره کرد و افزود: این سمینار در راستای تحقیق بر روی عوارض انواع واکسن کرونا انجام شد که بر اساس تحقیقات ۱۶ ماهه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و هفت دانشگاه دیگر کشور نتایج خوبی به دست آمد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در این مطالعه عوارض تمامی واکسن‌های کرونا از جمله سینوفارم، اسپوتنیک و برکت به مدت ۱۷ هفته و آسترازنکا به مدت ۲۵ هفته در جامعه آماری ۱۰۸ هزار نفر از دریافت کنندگان واکسن مورد بررسی قرار گرفت.
شیبانی گفت: براساس تحقیقات انجام شده این واکسن‌ها عوارض جدی و خاص ندارند.
هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها