خبرهای داغ:
فلاحی گفت: آزادگان بهترین سربازان انقلاب اسلامی هستند و از آن‌جایی که دشمن به دنبال تحریف دوران دفاع مقدس است، باید زوایای این دوران ارزشمند تبیین شود و این مهم نیز نیازمند کار جهادی است.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۷۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، امروز در دیدار با جمعی از آزادگان شهر بیرجند، ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار داشت: روز ورود پرافتخار و سراسر شور و نشاط آزادگان به میهن، یک روز فراموش‌ناشدنی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، آزادگان را اسوه مقاومت و ایثار دانست و بیان داشت: دشمنان جنگ تحمیلی را برای نابودی انقلاب اسلامی شکل دادند؛ لذا انقلاب اسلامی مدیون و مرهون دفاع مقدس است و اگر این مهم رخ نمی‌داد، معلوم نبود از انقلاب اسلامی چیزی باقی بماند.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه جمع‌آوری، حفظ، نشر و ترویج آثار دوران دفاع مقدس از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سال ۱۳۶۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ذیل ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکل شد.

وی رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان را از گنجینه‌های دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: باید قدر گنجینه‌ها و طلا‌های ناب دوران دفاع مقدس را بدانیم و فرهنگ ایثار و مقاومت را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تشریح و تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، با بیان اینکه آزادگان با صبر و مقاومت در مقابل ظلم، سختی و شکنجه پایداری کردند، افزود: آزادگان بهترین سربازان انقلاب اسلامی هستند و از آن‌جایی که دشمن به دنبال تحریف دوران دفاع مقدس است، باید زوایای این دوران ارزشمند تبیین شود و این مهم نیز نیازمند کار جهادی است.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه دفاع مقدس کار اساسی و زیادی صورت گیرد، افزود: دفاع مقدس را مردم پیش بردند و با حمایت و پشتیبانی مردم توانستیم در تمام صحنه‌ها به موفقیت برسیم؛ لذا در حوزه تبیین و ترویج دوران دفاع مقدس نیز نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

سرهنگ فلاحی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، گفت: تدوین این دانشنامه از سال ۱۳۹۶ پیگیری شده و تاکنون فعالیت‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده و یکی از مداخل دانشنامه دفاع مقدس مربوط به آزادگان استان است.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس 

ارسال نظرات
پر بیننده ها