خبرهای داغ:
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین؛
حجت الاسلام افشار گفت: از سال ۹۹ با توجه به سیاست بعثه، موکبی راه اندازی کردیم که داخل زندان با اعلام آمادگی خیرین ۲۵۰۰ پرس طعام گرم بین زندانیان توزیع شد و ۱۴ زندانی هم در سال ۹۹ و هم در سال ۱۴۰۰ با کمک خیرین آزاد شدند و این برنامه ها امسال نیز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۶۰
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام عباس افشار مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اربعین استان که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور ابوالحسن کبیری معاون سیاسی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و امدادرسان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: در جلسه روز یکشنبه در بعثه مقام معظم رهبری، ایشان تاکیدات مهمی در خصوص اربعین و نحوه برگزاری آن بیان کردند.

وی گفت: یکی از سیاست های بعثه و کمیته آموزش این است که حتما توشه ای معنوی را با خود همراه داشته باشد که این توشه اثرات معنوی مشهودی بر رفتار زایر داشته باشد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری این است که وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود و طوری نباشد که بین موکب ها مشکلی ایجاد شود. توصیه رهبر معظم انقلاب این است که سعی کنیم میزبانی و عزت را از عراقی ها نگیریم و عزت و استقلال آنها در پذیرایی زایرین اربعین حفظ شود.

حجت الاسلام افشار اظهار کرد: توصیه بعدی مقام معظم رهبری این است که به دلیل گرمای هوا، سفر را سه_چهار روزه انجام دهند و به تدریج از ۲۰ الی ۲۵ روز قبل از اربعین سفر را آغاز نمایند تا سلامت خود و سفر تامین شود.

وی با اشاره به برخی مصوبات جلسه کمیته فرهنگی افزود: روز هفدهم شهریور ماه زیارت اربعین از بلندگوی تمام ادارات پخش شود. همچنین فضاسازی شهر، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری سوگواره عکس اربعین از استان قزوین در سطح کشور در روز اربعین از برنامه های این کمیته است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین قزوین یادآور شد: از سال ۹۹ با توجه به سیاست بعثه، موکبی راه اندازی کردیم که داخل زندان با اعلام آمادگی خیرین ۲۵۰۰ پرس طعام گرم بین زندانیان توزیع شد و موکب سلامت، نمایشگاه عکس، و شبیه سازی عاشورا در زندان ایجاد شد و ۱۴ زندانی هم در سال ۹۹ و هم در سال ۱۴۰۰ با کمک خیرین آزاد شدند و این برنامه ها امسال نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: مقرر شد یک تیم رسانه ای با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برای انتشار اخبار اربعین از آغاز سفر تا پایان سفر ایجاد شود. تهیه و توزیع هدایا برای موکب داران از سال های قبل داشتیم و امسال نیز وجود دارد. اما ما ردیف بودجه ای نداریم و نیاز است تا اعتباراتی برای ما ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها