خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: رزمایش جهادی دامپزشکی طرح شهید عبدالله اسکندری در کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۰۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار داشت: رزمایش های محرومیت زدایی و خدمت رسانی جهادی دامپزشکی طرح سردار شهید عبداله اسکندری با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر در شهرستان کازرون برگزار شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، توجه چنداني به جامعه عشایری صورت نمی گرفت و بر اساس بررسی های صورت گرفته، در مجموع شاخص هاي توسعه در جامعه عشایری بين 0 تا 10 درصد بوده است، اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با الهام از فرهنگ اسلامي و سياست هاي عدالت محوري و محروميت زدایي نظام جمهوري اسلامي و با مديريت جهادي خدمات زيادي به جامعه عشایری در قالب طرح ارائه خدمات به كوچندگان و طرح عمليات اجرائي اسكان در زمينه هاي زيربنایي، آبرسانی، احداث راه، خدمات رفاهي، بهداشت و درمان، مخابرات و غیره انجام شده است.

سرهنگ توکل افزود: یکی از بخش‌های اثر گذار در تحقق اهداف سال جهش تولید، دامداران عشایری هستند که علاوه بر تامین نیاز جامعه و شهرستان در زمینه اشتغال پایدار نیز نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از مسایل مهم و ضروری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: عشایر و طوایف نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارند و می توانند با تاثیر گذاری خود جهاد تبیین را روشنگری کنند.

در ادامه مهندس محمد جعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با اشاره به نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری اظهار داشت: توجه ویژه به زندگی عشایری در واقع اهمیت دادن به رونق تولید است و امروزه کار جهادی و شبانه روزی لازمه خدمات رسانی مناسب به این قشر مولد جامعه است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از امنیت غذایی مردم بر عهده جامعه عشایری است، افزود: امروز باید با ارائه خدمات مناسب کاری کنیم که تا حد امکان شرایط سخت زندگی این قشر زحمتکش تسهیل شود.

مهندس شفیعی یكی از بارزترین ویژگی های عشایر را كار جهادی و امنیت غذایی دانست و گفت: اگر ما بتوانیم سازوکاری را ایجاد کنیم که عشایر برای فروش محصولات خود دچار زحمت نشوند، بدون تردید شاهد آن خواهیم بود که عشایر حضوری پررنگ و چشمگیر در عرصه تولید و اشتغال خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق جهش تولید نیازمند کار انقلابی و جهادی است، تصریح کرد: شيوه و سبک زندگي جامعه عشايري در حقیقت پايلوت اقتصاد مقاومتي بوده و در واقع هر سياه چادر عشاير يك پايگاه اقتصادي است و امروز عشایر در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان بهترین تولیدکنندگان با کمترین هزینه، بهترین تولید را انجام می‌دهند و در زمینه تامین امنیت غذایی، نقش پررنگ و اثرگذاری را ایفا می‌کنند.

مهندس شفیعی در ادامه با بیان اینکه در این رزمایش گروه جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون به مدت سه روز به عشایر کوچ نشین مناطق فامور، بالاده و همچنین خشت و کنارتخته خدمات واکسیناسیون، ویزیت، معاینه و درمان رایگان به بیش از ۲۴۰۰۰ رأس دام های عشایر و همچنین آموزش دامداران ارائه نمودند، یادآور شد: گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در ایام عید نوروز سال جاری نیز در رزمایش بهار_خدمت تعداد ۲۲۵۰۰ راس دام عشایر و در رزمایش جهادگران فاطمی در اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد ۲۳۰۰۰ راس دام های سبک این شهرستان را بصورت رایگان علیه بیماری تب برفکی و ppr واکسینه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها