سرهنگ نکوئی گفت: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۳۳
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰


به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، بمناسبت فرارسیدن روزجهانی مسجد سرهنگ پاسدارحسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر با حضور در مسجد جامع اهل سنت بخش بنت در جلسه نشست گفتمان سازی و روشنگری گفت: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است.

وی با اشاره به این مطلب که مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند، افزود:  حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی تبدیل می سازد.

سرهنگ نکوئی ادامه داد: مسجد، محل برافراشته شدن پرچم سپاه اسلام و اعزام آنان به جبهه های نبرد است که در صدر اسلام مسجد، جایگاه گفت وگو و مشورت در مورد مسائل نظامی بود. 

سرهنگ نکویی با تاکید بر این مطلب که مؤمنان هشیار و آگاه، مبارزه با حکومت ستمگر پهلوی را از مسجد آغاز کردند و آن را مرکز فعالیت های مبارزاتی خود قرار دادند، تصریح کرد: رژیم پهلوی می کوشید مساجد را به انزوا بکشاند و جوانان را از آنجا دور نگه دارد و فعالیت های مذهبی و سیاسی مساجد را کنترل کند، به همین دلیل، به کنترل واعظان و جلسه های سخنرانی و فعالیت های فرهنگی مردم در مساجد می پرداخت.

وی ادامه داد: نقش مسجد در انقلاب اسلامی به قدری گسترده بود که رژیم، در برخی از مساجد را بست. البته حکومت نتوانست مانع کارآیی مسجد شود و مسجد، به پایگاه انقلاب و مرکز نشر آموزه های اسلامی و محل وحدت نیروهای انقلابی تبدیل شد.

ارسال نظرات