خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: همکاری دو استان مرزی ایران و عراق(خوزستان و بصره) در بحث‌های امنیتی همچون جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، از جمله اقدامات ضروری فی مابین دو کشور در این ایام پر تردد، است.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۶۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵

صادق خلیلیان استاندار خوزستان عصر امروز در نشست مشترک خود با استاندار بصره برای تسهیل و هناهنگی در تردد زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: همکاری در بحث پشتیبانی از حوادث غیرمترقبه و آمادگی گروه‌های امدادی عراقی و همکاری با زائران از جمله مباحث مهمی است که دو طرف ایرانی و عراقی باید مدنظر داشته باشند.

وی عنوان کرد: در بحث پشتیبانی از حوادث غیر مترقبه و آمادگی گروه‌های امدادی عراقی و همکاری با زائران لازم است که 2 تا 3 روز پس از اربعین حسینی نیز مواکب و خدمت رسانی به زائران در کشور عراق همچنان، تداوم یابد.

استاندار خوزستان برقراری امنیت را یکی از موضوعات اساسی در راهپیمایی اربعین حسینی دانست و گفت: همکاری دو استان مرزی ایران و عراق(خوزستان و بصره) در بحث‌های امنیتی همچون جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، از جمله اقدامات ضروری فی مابین دو کشور در این ایام پر تردد، است.

خلیلیان بر لزوم همکاری مشترک میان ایران و عراق برای تردد آسان و روان زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پارکینگ‌ها، مواکب و گذرگاه‌های مرزی آمادگی لازم را دارند، گفت: ۴۸ گذرگاه مرزی در شلمچه و ۲۴ گذرگاه در چدابه برای عبور و مرور زائرین آماده شده و قابلیت اضافه شدن ۲۴ گذرگاه نیز در ۲ مرز وجود دارد تا اگر تراکم جمعیت بالا بود دچار مشکل نشویم.

وی عنوان کرد: همکاری‌هایی در ۲ طرف مرز بین ایران و عراق و با حسن نیت هر ۲ دولت در حال انجام است تا براساس این هماهنگی‌ها اربعین حسینی به بهترین شکل انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها