خبرهای داغ:
رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس:

موزه دفاع مقدس آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جنگ در عرصه بین‌الملل را هم دارد

سردار مطهری گفت: موزه دفاع مقدس آبادان یکی از بکرترین مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس کشور است که ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری حتی در عرصه بین الملل را دارد.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۷۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹

سردار «عباس مطهری» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز پس از سفر به خوزستان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان بازدید کرد.

سردار مطهری در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در نگهداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اظهار داشت: موزه دفاع مقدس آبادان یکی از بکرترین مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس کشور است که ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری حتی در عرصه بین الملل را دارد.

وی افزود: آثار و ابنیه بکر و کم نظیر این موزه در نقطه صفر مرزی باید ضمن نگهداشت به همین شکل به عنوان سندی زنده از مقاومت جانانه و حماسی مردم این منطقه در حصر را به نسل جوان منتقل کند. ممکن است ما ساعت ها از مقاومت مردم آبدان در محاصره ارتش رژیم بعث سخن بگوئیم اما این مرکز و آثار باقیمانده در آن به خوبی این مقاومت را فریاد می زنند.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: محتوای ارائه شده برای جانمایی در این موزه خیلی اهمیت دارد. نسل امروز و حتی دنیا باید بدانند که در این شهر و در اوج محاصره و نبرد، زندگی در آبادان جریان داشت و نماز جمعه و حتی فعالیت رادیو در این شهر لحظه ای تعطیل نشدند.

در ابتدای این بازدید سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گزارش کاملی از روند فعالیت این موزه از ابتدا تاکنون ارایه کرد و به تشریح مشکلات آن پرداخت.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان به مساحت تقریبی 27 هکتار در منطقه بریم و در نقطه صفر مرزی قرار دارد و بکرترین موزه دفاع مقدس کشور از حیث آثار و ابنیه زمان جنگ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار