کارشناس فضای مجازی سپاه شهرستان ایرانشهر:

لازمه استفاده درست از فضای مجازی داشتن سواد رسانه است

کوچکزایی گفت: جهت عدم سردرگمی و به دست آوردن اطلاعات درست باید همه سواد رسانه را یاد بگیرند و در بخورد با این فضا تفکر انتقادی داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۹۹
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، کارگاه مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی با حضور جمعی از خواهران بسیجی پایگاه مقاومت بسیج مریم حوزه بتول دامن سپاه شهرستان ایرانشهر در روستای کوران سفلی بخش دامن از توابع این شهرستان برگزار شد.

فاطمه کوچکزایی، کارشناس فضای مجازی ضمن تسلیت ایام محرم و صفر گفت: فضای مجازی دارای مزایا و معایب فراوانی است که بستگی به نوع استفاده افراد از این تکنولوژی دارد و لازمه استفاده درست از آن داشتن سواد رسانه است.

وی با اشاره به این مطلب که در این فضا به دلیل اینکه قید زمان و مکان در آن هیچ معنایی ندارد و هر کس در این فضا خود را می تواند به جای کسی دیگر جا بزند و همچنین اطلاعات و اخبار متناقضی در مورد یک مسائله پخش می شود چه دروغ و چه راست، افزود: جهت عدم سردرگمی و به دست آوردن اطلاعات درست باید همه سواد رسانه را یاد بگیرند و در بخورد با این فضا تفکر انتقادی داشته باشند.

کوچکزایی ادامه داد: اینطور نیست که فقط بگوییم آسیب های این فضا فقط مربوط به قشرهای کم سن و سال مثل کودکان و نوجوانان است و سایرین به دلیل اینکه چند پیراهن بیشتر از بقیه پاره کرده اند دچار آسیب های این فضا نمی شوند یا اینکه به میزان تحصیلات دانشگاهی ربطی دارد، در صورتیکه اینگونه آسیب ها مربوط به تمام افرادی می شود که سواد رسانه ندارند، در بسیاری از موارد افراد بسیار جا افتاده و با تحصیلات بالا در این فضا به صورت های مختلف دچار آسیب های جبران ناپذیری شده اند.

ارسال نظرات