خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بهار:

ما باید با اندیشه و باور درست در مسیر نوین اسلامی حرکت کنیم

همدان-فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: ما باید به برکت خون شهدا با اندیشه در مسیر نوین اسلامی حرکت کنیم و باور های درست فرهنگی،اقتصادی، اجتماعی، علمی به فرزندان خود آموزش دهیم.
کد خبر: ۹۴۷۵۹۰۱
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، سرهنگ مهدی هندی‌ورکانه در کارگاه آموزشی که با محوریت نقش بازی در تربیت و مهارت های تربیت فرزند با حضور نوگلان مهدهای قرآنی پایگاه‌های مقاومت حوزه حضرت فاطمه الزهرا (س) و جمعی از والدین پایگاه محدثه و حوزه فاطمه‌ الزهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: عرصه‌ای که بسیجیان شهرستان بهار توفیق خدمتگزاری را داشتند عرصه اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: بسيج سازندگی سپاه ناحیه بهار در سال گذشته مبلغ 5 میلیارد تومان وام‌های اشتغالزایی به بسیجیان پرداخت و در عرصه اقتصادی و ایجاد مشاغل مختلف نقش آفرینی کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با اشاره به اجرای طرح «هر پایگاه مقاومت، یک پایگاه کارآفرین» عنوان کرد: کسی که تفکر و اندیشه کار و همت بلند داشته باشد برای کار تلاش می‌کند وقتی که افراد باور این کار را در ذهن خود داشته باشند بیکار نخواهد نشست بنابراین افراد در کنار مدرک تحصیلی باید حرفه‌های مختلفی را آموزش‌ ببینند و ما وظیفه داریم به فرزندان خود در کنار کسب علم و دانش، کمک کنیم تا حرفه‌ای را فرا بگیرند .

وی بیان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان بهار در حوزه‌های مختلف آموزش‌هایی برای افراد دارد تا با کسب مهارت آینده شغلی آنها تامین‌شود و ما نیز در عرصه اقتصادی و حوزه مشاغل خانگی با توجه به‌ طرحی که داریم ورود کرده‌ایم.

هندی ورکانه با بیان اینکه خواهرانی هستند که با تفکر و اندیشه درست توانسته‌اند در عرصه اقتصادی نقش آفرین باشند، گفت: باید بر روی باورهای اقتصادی خانواده کار کنید .

وی ادامه داد: خواهران بسیجی در عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله؛ تولید محصولات خانگی، شوریجات و مرباجات، صنایع تولید سفال و سرامیک و... نقش آفرینی می‌کنند و هم اکنون که جنگ، جنگ باور ها و اراده‌ها است اگر ما باورهای درست در ذهن خود نداشته باشیم خروجی خوبی نخواهیم داشت .

فرمانده سپاه ناحیه بهار بیان کرد: در عرصه اجتماعی نیز بسیجیان به تعمیر و تجهیز و ساخت خانه‌های مسکونی برای نیازمندان در نقاط مختلف شهرستان پرداخته و اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتي کرده‌اند.

وی افزود: در عرصه بهداشت و سلامت نیز قشر بسيج جامعه پزشکی سپاه ناحیه بهار به صورت رایگان اقدام به ارائه خدمات تخصصی پزشکی به محرومین کرد و در زمان شیوع بیماری کرونا در بحث حمایتی، مراقبتی، غربالگری و آموزش‌ نقش آفرینی کردند .

هندی ورکانه با اشاره به شهدای اغتشاشات اخیر گفت: ما تکلیف داریم که اقامه حق کنیم و حق را بیان کنیم، این بسیجیان تفکر علوی برگرفته از سیدالشهدا (ع) را دارند و برکت خون شهدا باعث می‌شود که انقلاب ما مستحکم‌تر شود اما متاسفانه با وجود خدماتی که بسیجیان در نقاط مختلف کشور ارائه می‌دهند مظلومانه مورد هجمه قرار می‌گیرند و به شهادت نائل می‌شوند .

وی تصریح کرد: عرصه دیگری که بسیجیان شهرستان بهار فعالیت دارند عرصه فرهنگی است که با ساخت چندین باب خانه سبب شده‌اند که سرانه فرهنگی بالا رود، سازماندهی گلزار شهدا، تعمیر و تجهیز مساجد، نقش آفرینی در برنامه‌های مختلف فرهنگی و همچنین در عرصه دانش و فناوری از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: ما باید به برکت خون شهدا با اندیشه در مسیر نوین اسلامی حرکت کنیم و باور های درست فرهنگی،اقتصادی، اجتماعی، علمی به فرزندان خود آموزش دهیم و فرزندان ما با این باورها پرچم ایران اسلامی را برافراشته کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات