به گفته کارشناس مسائل سیاسی سردار شهید سلیمانی با تشکیل هسته بین‌الملل بسیج تمام ظرفیت های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشیکلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه تقویت کرد
کد خبر: ۹۴۸۲۱۳۰
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید هادی سید افقهی ظهر امروز در نشست سیاسی بصیرتی با بسیجیان و پاسداران سپاه ناحیه مرکزی رشت در سالن جوانان بسیج با بیان اینکه شهید سلیمانی نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشته است، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در طول عمر با سعادت خود فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد که نقش بسیار مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت داشته است.

وی با اشاره به سلطه طلبی آمریکا در منطقه بعد از فروپاشی شوروی سابق گفت: بعد از فروپاشی شوروی جهان از دو قطبی خارج و به قدرت تک قطبی رسید و آن قدرت آمریکا بوده است ولی با پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی امام راحل(ره) با این امر مقابله کرد و جهان را از تک قطبی خارج کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل حمله روسیه به اوکراین بیان کرد: اقدام روسیه در اوکراین هوشمندانه بوده است زیرا اگر این اقدام نمی شد جنگ جهانی سوم رخ می داد زیرا در اوکراین عملیات گسترده ناتو علیه روسیه در حال انجام بود.

افقهی با تأکید بر لزوم توجه به شکل گیری قدرت و هندسه جدید جهانی در منطقه افزود: تحولات بین روسیه، اوکراین و ناتو نشان می دهد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است.

وی حضور جمهوری اسلامی و نیروی قدس در سوریه و عراق را مستشاری دانست و تصریح کرد: کشور روسیه و عراق برای مقابله با داعش از جمهوری اسلامی ایران دعوت کردند ولی حضور و حمایت کشورهایی مثل آمریکا به معنی دخالت در امور دیگر کشوره است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری هندسه جدید جهانی را متوجه شد و ادبیات انقلاب را در جامعه و منطقه رواج داد، گفت: پیروزی جمهوری اسلامی به گواه دشمنان ایران یک زلزله عظیم بود که پس لرزه های آن رژیم صیهونیستی را نابود خواهد کرد ولی آمریکا همواره به دنبال این بود تا به کشور نفوذ کند و به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را گرفتند.

افقهی با اشاره به دشمنی ایدئولوژی برخی از کشورهای عربی منطقه با جمهوری اسلامی ایران گفت:
آمریکا، رژیم صیهونیستی و برخی از کشورهای عرب که خصومت ایدئولوژی با جمهوری اسلامی دارند و با دشمنان قسم خورده ایران متحد شدند و روابط خود را عادی سازی کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و سردار سلیمانی چندین سال گذشته این امر را پیش بینی کرده بود.

وی نقش سردار شهید سلیمانی در شکل‌گیری هسته بین الملل بسیج را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد:
سردار سلیمانی تمام ظرفیت های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشیکلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه تقویت کرد که این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای ایجاد یک معادله جدید جهانی گام مهمی برداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقشه شوم استکبار برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه بیان کرد: آمریکا و رژیم صیهونیستی در سال 2006 سعی داشتند تا خاورمیانه بزرگ را تجزیه و به خاورمیانه کوچک مبدل کنند ولی جمهوری اسلامی و شهید سلیمانی اجازه این کار را نداد و تمام برنامه های آمریکا را خنثی کرد زیرا اگر خاورمیانه جدید تشکیل میشد دیگر کشوری به نام ایران وجود نداشت.

پایان پیام/

 

ارسال نظرات