خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز شهادت شهدای هواپیمای اکراینی انجام شد؛
فرمانده و شورای حوزه شهید رجایی به همراه فرماندهان پایگاه‌های تابع حوزه، در منزل خانواده شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه از شهدای حادثه هواپیمای اکراینی حضور یافته و به خانواده ایشان تسلیت گفتند.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۷۰
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، براتی فرمانده حوزه شهید رجایی به همراه جمعی از بسیجیان و اعضای شورای حوزه در سومین سالگرد حادثه هواپیمای اوکراینی در خانه شهیده زهرا حسنی سعدی و همسرشان محمد صالحه حضور یافتند.

این افراد با ابراز همدردی، ثابت کردند که ملت ایران همواره در سختی ها و مشکلات کنار هم و شریک غم‌ها و شادی‌های یکدیگر هستند.

در ابتدای این جلسه، براتی فرمانده حوزه مقاومت بسیج پنج شهید رجایی ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهیدان، برای خانواده‌های شهدای حادثه هواپیمای اکراینی از درگاه خداوند طلب صبر کرد و از موضع‌­گیری ایشان نسبت به این حادثه و حفظ مصالح کشور و نظام تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه سرکار خانم ملایی مادر شهیده حسنی سعدی، به بیان برخی از ویژگی‌های این دو شهید پرداخت.

حضور جمعی از بسیجیان حوزه شهید رجایی در منزل خانواده شهیده زهرا حسنی

وی گفت: شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه در بحث علمی نخبه بودند و نسبت به نخبگی خود، هیچ ادعایی نداشتند.

ملایی عنوان کرد: شهید محمد صالحه دارای چهار مدال طلا و نقره جهانی بود. از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این دو شهید توجه به نماز اول وقت بود، در هر جا و در هر شرایطی نماز اول وقت را ترک نمی­کردند، شهیده حسنی سعدی موقع نماز از استاد برای اقامه نماز اجازه می‌­گرفتند و بعد از اقامه نماز اول وقت به کلاس باز می‌گشتند.

وی گفت: این دو شهید اهل نماز شب و همیشه با وضو بودند و شهیده سعدی توجه ویژه به حجاب اسلامی داشت.

وی درباره ولایت پذیری شهیدان زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه گفت: از دغدغه‌های این دو شهید علاوه بر انجام واجبات و مستحبات، بحث ولایت پذیری بود.

ملایی در ادامه خطاب به بسیجیان گفت: رسالت شما سنگین است و باید خون شهدا را پاس بدارید و برای اینکار باید از نظام و ولایت دفاع کنید و کمکی که می توانید کنید این است که به مردم بصیرت دهید.

حضور جمعی از بسیجیان حوزه شهید رجایی در منزل خانواده شهیده زهرا حسنی

وی در آخر گفت: چیزی که به آنها کمک کرد و به اینجا رسیدند اخلاصشان بود. حضرت زهرا (س) فرمودند: «مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ» (هر که عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستند، خداوند متعال برترین مصالحش را به سوی او پایین فرستد) و این دو عزیز بخاطر اخلاصی که داشتند خداوند کمکشان کرد و به آرزوی خودشان یعنی شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ شهیده زهرا حسنی سعدی فرزند فرمانده اسبق منطقه بسیج استان کرمان از دانش آموختگان و تیزهوشان قم بود که با رتبه ممتاز از طریق کنکور سراسری در رشته فیزیک وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و شهید محمد صالحه یکی از نخبه های علمی کشور و از قوی ترین برنامه نویسان ایرانی بود.

این نخبه شهید در تولید محصولات دانش بنیان نقش کلیدی داشت و مدال هایی هم کسب کرده بود که بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شریف به اتفاق همسرش به دانشگاه تورنتو کانادا می‌روند.

زهرا حسنی سعدی و محمدصالحه در سال ۹۶ ازدواج می کنند بعد از مراسم عقد به گلزار شهدای کرمان می‌روند و در آنجا حاج قاسم سلیمانی را می‌بینند. حاج قاسم وقتی می‌فهمد عروس دختر شهیدی از دوستان سابق اوست از آنها دعوت می‌کند که با هم عکس یادگاری بگیرند و می‌گوید مطمئن هستم این عکس عکس خوبی خواهد شد.

حضور جمعی از بسیجیان حوزه شهید رجایی در منزل خانواده شهیده زهرا حسنی

عکس سردار سلیمانی با دختر و داماد دوست قدیمی اش در گلزار شهدای کرمان به یادگار می‌ماند.

تقدیر چنین شد که درست ساعتی پس از تدفین پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این زوج نخبه نیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به مقام رفیع شهادت رسیدند و واقعاً آن عکس، عکس خوبی شد.

انتهای پیام /س.یوسفی

ارسال نظرات