امام جمعه بخش مرکزی یزد:

شاه اخراجی با روشنگری امام راحل برای همیشه از ایران فراری شد

امام جمعه بخش مرکزی یزد: هوشیاری و اطاعت‌پذیری مردم از امام راحل و دیگری شخص خود امام خمینی (ره) که با روشنگری در جایگاه‌های مختلف انقلاب این انقلاب را به ثمر رساندند.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۲۹
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت الله سیدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز فرار شاه از ایران اظهار کرد: مردم ایران با راهنمایی و رهنمود‌های امام راحل (ره) محمدرضا پهلوی را از کشور اخراج کردند، این اخراج پس از فرجه‌های بیشماری که به او داده شد اتفاق افتاد.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ همواره به دنبال استقلال و حفظ کیان و شخصیت ملی خود است، اما خاندان پهلوی باعث شده بودند تا عزت ملی و کیان ملت ایران زیر سوال برود و این یکی از دلایل اخراج شاه از کشور بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه شاه به عنوام ژاندارم و نگهبان منافع و پشتیبان دولت‌های آمریکا و انگلیس در منطقه حضور داشت تصریح کرد: ملت ایران نسبت به این عملکرد شاه بسیار نگران بود و امام خمینی (ره) این نگرانی را به بروز و ظهور رساند و حضور مردم در این جریان باعث اخراج و فرار شاه از کشور شد.

وی افزود: هرگاه حکومتی بخواهد در مقابل اراده مردم حرکت کند محکوم به فنا است و این از بزرگترین درس‌های این اتفاق است.

مدرسی با بیان اینکه حکومت‌ها باید بدانند که مردم و ملت را همراه خود داشته باشند عنوان کرد: شاه به ما نشان داد که وقتی در برابر مردم ایستاد نتوانست مقاومت کند بنابراین دشمنِ امروز می‌خواهد مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد تا مشابه‌سازی کند؛ دشمن نمی‌داند که این مردم با همه سختی‌ها در کنار این نظام هستند و امیدشان به حل مشکلات در آینده است.

وی ادامه داد: شاه همانند یک انسان غرق شده بود که به هر پرکاهی دست می‌انداخت تا خود را نجات دهد؛ شاه به همین دلیل دولت‌ها را عوض می‌کرد وگرنه شخص شاه هیچ اعتقادی به آزادی، قانون گرایی و قانون اساسی نداشت و تلاش می‌کرد با این روش خود را در میان مردم حفظ کند و نگاه مردم را نسبت به تظاهراتی که در حال انجام بود تغییر دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه عدم موفقیت شاه به این دلیل بود که امام خمینی (ره) به عنوان چشم بیدار مردم همواره رصد می‌کرد و به مردم هشدار می‌داد، عنوان کرد: امام خمینی (ره) چشم بیدار مردم بود و هشدار می‌داد که این جریان یک جریان دروغ است که شاه برپا کرده است.

وی افزود: عدم اعتماد مردم به دولت شاه مرهون دو چیز است؛ هوشیاری و اطاعت‌پذیری مردم از امام راحل و دیگری شخص خود امام خمینی (ره) که با روشنگری در جایگاه‌های مختلف انقلاب این انقلاب را به ثمر رساندند.

مدرسی با بیان اینکه بعد از فرار شاه تزلزل حکومت و مایوس شدن حکومت‌هایی مانند آمریکا و انگلیس مشخص شد گفت: تقویت روحیه و افزایش اعتماد به نفس ملت ایران و حضور امام خمینی (ره) در کنار این ملت باعث شد که سیاست‌های شیطانی یکی پس از دیگری محکوم به فنا شوند.

ارسال نظرات