خبرهای داغ:
برنامه‌ شبی در محفل شهدا به همت الشهدا رزمندگان مقاومت اسلامی گردان الی بیت المقدس پردیسان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۲۲۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این برنامه با هدف بیان سبک و سیره زندگانی شهدا با سخنرانی کارشناس مذهبی شبکه قرآن و معارف و نوای کربلایی حمید حاج اسماعیلی دوشنبه هر هفته با همکاری پایگاه شهید کلهری برگزار می گردد.

این برنامه با محوریت تحکیم پایه و بنیان خانواده در راستای سیره و زندگانی شهدا مورخ دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار گردید.

علی کریمی تهرانی با اشاره به آیه ( وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ) عنوان کرد: دو اصل مهم آرامش این است که اهل مودّت و رحمت باشید. چه بهتر است از کنار آیات الهی به سهولت نگذریم و نگاه عمقی داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم نگاهی به سیره و زندگانی شهدا داشته باشیم آنها با وجود تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... که همه ما هم همه روزه درگیر این موضوعات هستیم، وقتی زندگی آنها را ورق میزنیم مودّت و اهل رحمت و بخشش را به وضوح شاهد آن هستیم.

علی کریمی تهرانی با اشاره بر سخن شهید بابایی اظهار داشت: یکی از چیزهایی که به جبهه های جنگ رنگ و بو میداد همین صبر زنانی هستند با وجود تمام مشکلات دوری از همسرانشان و فرزندانشان بازهم مقاومت کردند تا مردان با قوا بجنگند که این اهل بخشش و رحمت بودن یک مصداق بارز در هشت سال جنگ تحمیلی بشمار می آید، زیرا رزمندگان با اینکه هر کدام خانواده داشتند بازهم از خودشان و خانوادشان گذشتند و از خود گذشتگی کردند تا نوامیس دیگران در امنیت باشند که امروزه شاهد این امنیت هستیم.

حماسه آفرینی و الگو گیری های زنان یک گوهری است که از دلایل استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی میشود. پس چه بهتر است اهل بخشش و رحمت باشیم اگر به زندگی شهید محلاتی بنگریم، خودش رویی و روحیه بخش بودن این سردار و همچنین شهید ابراهیم هادی با اذانی که هنگام جنگ بر فراز تپه ای گفت و موجب تسلیم نیروهای بعثی شد می‌توان به یک مصداق بارز اهل بخشش و رحمت بودن اشاره داشت که اینگونه با کوچک ترین عمل باعث چنین تاثیرات بسزایی شد و ای شهیدانی مثل شهید بروجردی، شهید همت و ... امثالی از رحمت هستند.

وی با اشاره بر رفتار شهید سیاهکالی با همسر خود عنوان کرد: برای اینکه مسئله مودت روشن شود بهتر است به رفتار این شهید بزرگوار با همسر خود نگاه کنیم. همه شهیدان من جمله شهید سیاهکالی همیشه به همسر خود محبت می‌کردند و مودت داشتند برای مثال شهید سیاهکالی و همسر این شهید با یکدیگر با یاد کردن از رمز یادت باشد به یکدیگر محبت می‌کردند و بهم ابراز محبت می‌کردند.

وی افزود: البته این دست از شهیدان کم نبودند و همیشه اهل مودت و محبت بودند مثل شهید همت که همه روایت شهید همت و همسرش هنگام بازگشت از خط مقدم را شنیده ایم که همسرش حاضر به اطعام نشد تا زمانی که شهید همت از خواب بیدار شدند.

کریمی تهرانی تصریح کرد: در دل مودت عمل است پس چه بهتر است دوستت دارم ها و محبت های همسرانه در عمل باشد. شهیدان انسان های صاف، زلال، عاشق و اهل بخشش بودند و این موضوع آنها را با دیگران مستثنی می دارد.

علی کریمی تهرانی در پایان گفت: حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت سه کلید اصلی برای اینکه اگر زنی بخواهد محبت شوهر خود را ابدی کند بیان کرد: هنگامی که مرد وارد خانه شد با او تا چند دقایقی صحبتی نکنید چون نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و بگذارید آرام بگیرد. دومین نکته این است کخ هر وقت همشرت صحبت می‌کرد مقابلش بنشیند و به او نگاه کن و توجه کند و آخرین نکته این است که در ارتباط کلامی زن آهنگ زنانه داشته باشد.

این برنامه با نوای کربلایی حمید حاج اسماعیلی و ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) پایان یافت.

انتهای پيام/ قنبری

ارسال نظرات