مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام
 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: طی سالجاری بیش از ۷۰ درصد تعهد اشتغالزایی بنیاد برکت در استان با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه محقق شده است و تا پایان سال به تحقق ۱۰۰ درصدی می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۹۵
|
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد زارع در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد که با بالفعل کردن آن‌ها می‌توان در این زمینه توسعه خوبی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تاکنون تسهیلات زیادی به حوزه صنایع دستی استان اختصاص داده است، افزود: بنیاد برکت طی سالجاری در استان ایلام بیش از ۷۰ درصد تعهد خود را در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه انجام داده و ۳۰ درصد مابقی هم در حال انجام است که تا پایان سال به صورت ۱۰۰ درصدی محقق خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با تاکید بر اینکه در هر حوزه‌ای که بتوانیم به رفع محرومیت و توسعه استان کمک کنیم، کوتاهی نخواهیم کرد، یادآور شد: توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی می‌تواند به جبران برخی عقب ماندگی‌های استان کمک کند.

زارع اضافه کرد: بیش از ۲۰ درصد تسهیلات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان اختصاص پیدا کرده است.

وی، به تاثیر بسزای گردشگری سلامت در توسعه استان اشاره و تصریح کرد: گردشگری سلامت یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای استان است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار برای استان داشته باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ها، درآمد حاصل از محل گردشگری می‌تواند با کمترین هزینه انجام و سود کلان بدست آورد.

زارع ادامه داد: استان ایلام نیز به دلیل همسایگی با کشور عراق و فراهم بودن شرایط تردد آسان و امنیت پایدار می‌تواند میزبان گردشگران سلامت باشد و از این مزایا برای توسعه بهره‌مند شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان، اظهار کرد: گردشگری در دنیای امروز به عنوان یک صنعت نقش مهمی در توسعه دارد و یکی از منابع درآمدی کشور‌ها محسوب می‌شود.

فرزاد شریفی با بیان اینکه در کنار صنعت گردشگری سلامت، صنایع دستی نیز می‌تواند در جذب توریست و مبادلات فرهنگی موثر باشند، تاکید کرد: استان ایلام با توجه به داشتن قدمت و آثار باستانی دوره‌های مختلف، مکان‌های جذاب، دیدنی و صنایع دستی منحصر به فرد، دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه گردشگری است.

وی اضافه کرد: استان ایلام به واسطه ویژگی‌های طبیعی و مکانی، تنوع جاذبه‌های گردشگری اقلیم چهار فصل، ارتفاعات سربه فلک کشیده، جنگل‌های متراکم دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در بخش گردشگری برای ایجاد اشتغالزایی دارد.

وی، با بیان اینکه بنیاد برکت در زمینه ارائه تسهیلات به بخش صنایع دستی فعالیت‌های بسیار خوبی در استان انجام داده است، تصریح کرد: استان ایلام نیازمند توجه بیشتر و تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

ارسال نظرات