خبرهای داغ:
یادداشتی از سردار رفیعی آتانی
مبعث امسال همان تحولی را به رخ خواهد کشید که در حقیقت بعثت وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۶۷
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

قزوین؛ به گزارش خبرگزاری بسیج: مبعث امسال همان تحولی را به رخ خواهد کشید که در حقیقت بعثت وجود دارد. بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل جهل و نادانی، شیرین ترین میوه خود را برای بشر عرضه کرد. ملت ایران نیز با رهبری امام بزرگوارمان، احیاگر اسلام عزیز از چنگال تحجر و تجاهل می باشند.

به تعبیر مقام معظم رهبری "بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد". جاهلیّت در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت پیامبر مکرّم اسلام است. جاهلیّت فقط به معنای فقدان علم نیست و در تعابیر و ادبیات اسلامی، جاهلیّت معنای بسیار وسیع‌تری دارد.

بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است امّا جاهلیّت به معنای وسیع آن، عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی؛ این می‌شود جاهلیّت.

جاهلیّت یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن حذف و رذایل حاکم شود.

هر ساله با فرارسیدن مناسبت ها و اعیاد، خود را برای برگزاری باشکوه جشن ها آماده می کنیم. از یک منظر این درست است، اما ملت بزرگ ایران با انقلاب خود متمایز است با دیگران. مردم شریف این خطّه چند روز پیش جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. جشنی که در محتوی و در شکل با سال های قبل تفاوت چشمگیری داشت. این اتفاق بزرگ حیرت دوست و دشمن را برانگیخت.

مبعث امسال همان تحولی را به رخ خواهد کشید که در حقیقت بعثت وجود دارد. بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل جهل و نادانی، شیرین ترین میوه خود را برای بشر عرضه کرد. سالیان سال علاقه مندان اسلام و پیامبر خوبی ها در این میدان، تجلیل کنندگان بعثت بوده و هستند. ملت ایران نیز با رهبری امام بزرگوار، احیاگر اسلام عزیز از چنگال تحجر و تجاهل می باشند.

دشمن قسم خورده اسلام و ایران عزیز با سلسله جهالت های ۴۴ سال گذشته با حقیقت بعثت جنگیدند و لیست شکست های خود را در جهالت خانه خویش بایگانی کردند. این جماعت در جدید ترین جهالت، شهوت پرستان و مغضوبین را به میدان آوردند تا امت رسوالله ایران را در میدان فضائل ناامید و به میدان رذائل کوچ بدهند.

بدخواهان امت رسول الله، سه ماه در خیابان ها بر این طبل کوفتند تا رونقی بر صحنه پر از وهم شان بیفزایند. اما تربیت یافتگان و عاشقان بعثت در ۲۲ بهمن ۴۴ سالگی انقلاب شان، خیابان ها، کوچه ها و روستاها را به حقیقت بعثت پیوند زدند. اینک یک بار دیگر بعثت را در نگاه رهبری عزیز تماشا کنید و سیراب شوید.

۱-یک درس فراموش‌نشدنی

یادآوری بعثت به معنای یادآوری یک حادثه‌ی تاریخی نیست، این آن نکته‌ای است که ما باید در مواجهه‌ با این حادثه‌ بزرگ و این خاطره‌ ارجمند بشری و انسانی همیشه باید به یاد داشته باشیم تکیه‌ بر این خاطره‌ پرشکوه در حقیقت تکرار و مرور یک درس فراموش‌نشدنی است در درجه‌ی اول برای خود امت اسلامی؛ چه آحاد امت، چه برجستگان و نخبگان امت، سیاستمداران، دانشمندان، روشنفکران و در درجه‌ی بعد برای همه‌ی آحاد بشریت. این، تکرار یک درس است، تکرار یک سرمشق است، یادآوری یک حادثه‌ی درس‌آموز است. ۸۴/۵/۹

۲-مبعث و راه دشوار آینده‌ ما

ما مسلمان‌ها البته باید قدر بدانیم؛ باید در پدیده‌ی بعثت بیندیشیم؛ باید از آن درس بگیریم؛ باید این گذشته‌ی پرفروغ را چراغی کنیم برای راه آینده‌ی دشوار خودمان که در پیش داریم. ۸۴/۶/۱۲

۳-«مبعث» پرچم علم و معرفت را برافراشت

مبعث در حقیقت روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت، ممتاز و وظیفه‌ی بسیار بزرگی بود. ۸۰/۷/۲۶

۴-«بعثت» بزرگ‌ترین روز تاریخ بشر است

روز مبعث، بی‌شک بزرگترین روز تاریخ هم مخاطب بزرگترین است؛ هم وظیفه بزرگترین است. پس، این روز بزرگترین و عزیزترین روز تاریخ است. ۷۷/۸/۲۶

۵-پرچم علم و معرفت را برافراشت

«مبعث» در حقیقت روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت، ممتاز و بی‌نظیر است. ۸۰/۷/۲۳

قطره ای از دریای محبان بعثت
سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه والشریف استان قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها