خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در خصوص احتمال بروز بیماری زنگ زرد و تاثیر قابل ملاحظه در کاهش عملکرد گندم به کشاورزان هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۴۰
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

بهروز قمرزاده روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در ۲ هفته آینده، احتمال ظهور بیماری زنگ زرد در مزارع پیش کاشت گندم وجود دارد از این رو مبارزه با قارچ کش‌ها باید انجام شود.

وی با بیان اینکه سمپاشی علیه این بیماری باعث افزایش قابل ملاحظه ای در عملکرد گندم می‌شود، ادامه داد : انجام عملیات سمپاشی علیه بیماری‌های گیاهی بخصوص زنگ زرد تاثیر زیادی در جلوگیری از کاهش عملکرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با بیان اینکه خسارت بیماری ها در گندم یک خسارت پنهان است و با چشم دیده نمی‌شود، بیان کرد: کشاورزان دیر متوجه خسارت زنگ زرد می‌شوند لذا سم پاشی به موقع و پیشگیرانه با قارچ کش‌ها هر ساله یک ضرورت است و عملکرد گندم افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.
وی از کشاورزان خواست در این امر مهم پیشتاز بوده و به سایر کشاورزان هم اطلاع رسانی کنند.
قمرزاده خاطرنشان کرد : برای جلوگیری از خسارت این بیماری، واحد حفظ نباتات مدیریت کشاورزی نسبت به تامین سموم مورد نیاز (تیلت و فولیکور) اقدام لازم را انجام داده اند.
وی افزود: سمپاشی با قارچ کش تیلت و فولیکور به میزان یک لیتر در هکتار در مرحله ابتدای پنجه دهی تا پایان ساقه رفتن علیه بیماری قارچی به خصوص زنگ زرد سبب افزایش عملکرد در هکتار و کنترل این بیماری پنهان میشود.

۳۰ هزار و ۹۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی دزفول زیرکشت گندم آبی و ۱۳ هزار و ۹۷۰ هکتار زیر کشت گندم دیم رفته است‌.



ارسال نظرات
پر بیننده ها