خبرهای داغ:
شاهی از جمله سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و خواص زیادی برای سلامتی است.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۹۳
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

شاهی، حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال، کلسیم بیشتر از شیر، آهن بیشتر از اسفناج و فولات بیشتر از موز است.

این نوع سبزی و گیاه پرطرفدار که طبعی گرم و خشک دارد و کاسنی، خرفه و سرکه مصلح آن است، سرشار از ویتامین B۱۲، ویتامین A، ویتامین B۶، آهن، منیزیم، کلسیم و فسفر بوده که همگی برای یک بدن و ذهن سالم مورد نیاز هستند.

مقدار بسیار زیاد ویتامین C موجود در شاهی برای حفظ سلامتی چشم نیز مفید است، یک مطالعه انجام شده در اروپا حاکی از آن است که ویتامین C موجود در گیاه می‌تواند برای محافظت از شما در برابر بیماری‌های چشمی مانند؛ آب مروارید مفید باشد، بنابراین سلامت چشم شما را حفظ می‌کند.

به نظر می‌رسد که ویتامین C موجود در شاهی، داروی مناسبی برای آسم کودکان است، مطالعه‌ای که در کودکان انجام شده که نشان می‌دهد کودکانی که روزانه ویتامین C را حداقل ۲/۰ میلی گرم مصرف می‌کنند، نشان دهنده افزایش حجم تنفسی جاری (FEV) است.

همچنین این مطالعه ثابت کرد که ویتامین C می‌تواند برای کاهش علائم آسم در کودکان بسیار مفید باشد.

اگر می‌خواهید ایمنی بدن را بهبود ببخشید، شاهی یک انتخاب عالی است. مقادیر زیاد ویتامین C که در آن وجود دارد، می‌تواند یک سلاح مناسب برای محافظت از بدن شما در برابر هرگونه بیماری ناشی از قارچ ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها باشد. مقدار زیاد ویتامین C به معنای آزاد کردن آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد و هرگونه علائم التهابی مبارزه می‌کند و در نتیجه، ایمنی شما بهبود می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها