خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان کازرن گفت: پایش و عارضه یابی ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در راستای طرح صنعت یار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون انجام شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۹۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

پایش و عارضه یابی ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان کازرون

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در راستای رزمایش تخصصی گروه جهادی صنعت و معدن در دهه فجر اظهار داشت: صنایع کوچک در صورت گسترش مطلوب، محیط رقابتی و سالمی به وجود می‏ آورند که در کارایی اقتصادی کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک می‏ توانند سهم بسزایی در تحول صنعتی ایفا کنند، افزود: امروزه در اغلب کشورهای جهان، صنایع بزرگ تدریجا خط تولید خود را کوچکتر کرده و آنرا به صنایع کوچک می‏ سپارند.

فرمانده سپاه کازرون گفت: امروز در کارگاه های کوچک تولیدات بر اساس درخواست مشتری و باب میل و سلیقه آنها ساخته می‏ شود و محصولات بسیار متنوعی با کیفیت های بسیار بالا تولید می‏ کنند.

سرهنگ توکل تاکید کرد: ما باید خودباوری را به مدیران و مسئولان ارشد دولتی برگردانیم که چنانچه این خودباوری در میان مسئولان اصلاح شود، بخش عمده ای از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی قابل حل خواهد بود.

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیچ مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به داخل کشور برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و عملیاتی کردن جهش تولید، نیازمند همدلی، وفاق و همراهی همه دستگاه‌های متولی است، افزود: بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بصورت کارشناسی و تخصصی بررسی و پیشنهادات و برنامه‌هایی را در راستای رفع مشکلات و به بازگرداندن این واحدها ارائه می نماید و معتقدیم با یک برنامه‌ریزی مطلوب، چنانچه تعداد کمی از واحدهای تولیدی نیز احیا شوند، گام موثری به لحاظ تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه شهرستان صورت خواهد گرفت.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: عمده مشکل واحدهای صنعتی، چالش‌های مربوط به تأمین مالی است که متأسفانه واحدهای تولیدی و صنعتی همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات زیرساختی، مسئله بازار، تأمین مواد اولیه، مالیات و ارزش افزوده و مسائل حقوقی از دیگر مشکلات عمده واحدهای صنعتی و صنایع کوچک است.

مهندس شفیعی با اشاره به اینکه شرایط تورمی موجود و ضرورت خریدهای نقدی، مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تشدید کرده است، یادآور شد: از جمله روش هایی که می توان کمبود نقدینگی و تأمین مالی هدفمند واحدهای صنعتی را پوشش داد، تأمین مالی توسط بانک ها است؛ اما دشواری تأمین مالی از بانک ها در کنار غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت و همچنین قوانین و مقررات متعدد و دست و پاگیر و تأمین مواد اولیه از مهمترین موانع کسب و کار در شرایط کنونی به شمار می رود.

وی در پایان از پایش و عارضه یابی بیش از ۵۰ شرکت تولیدی و صنعتی در سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” توسط گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون خبر داد و گفت: در راستای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون تعداد ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا مانع زدایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها