خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان با اشاره به نخستین همایش ملی راهبران اشتغال کمیته امداد گفت: در ۹ ماهه امسال کمیته امداد استان از طریق طرح راهبری شغلی ۸ هزار شغل برای نیازمندان و مددجویان این استان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۷۵
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

نخستین همایش ملی راهبران اشتغال کمیته امداد خوزستان امروز با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود در جامعه هدف کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان برگزار شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خوزستان در این همایش، اظهار داشت: تا به امروز 130 راهبر در سامانه کمیته امداد همکاری دارند و امروز راهبران منتخب حضور پیدا کرده‌اند.

حسین وطن پرست طرح‌های راهبران شغلی، گام مهمی جهت ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کار موفق برای مددجویان است افزود: این طرح موجب اثربخشی بیشتر اعطای تسهیلات اشتغال و پایداری مشاغل ایجاد شده برای مددجویان است.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان، عنوان کرد: اگر حمایت‌های لازم از مددجویان انجام شود، این افراد در یک بازه زمانی مشخص می‌توانند به شغل ثابت و درآمد پایدار برسند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، مددجویان بعد از استعدادسنجی و مشاوره شغلی و ارائه تسهیلات، وارد چرخه اشتغال می‌شوند گفت: در 9 ماهه سال جاری کمیته امداد استان از طریق طرح راهبری شغلی 8 هزار شغل برای نیازمندان و مددجویان این استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به جزییات این طرح افزود: در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

وطن پرست در ادامه گفت: راهبر شغلی در واقع یک فعال اقتصادی و کارآفرین و دارای یک بنگاه اقتصادی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه های خوب و موفقی را به دست آورده است. این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت در هیئت ارزیابی راهبری استان، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان در ادامه گفت: کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند. در این مدل کارآفرین محور برنامه ایجاد اشتغال برای مستعدی اشتغال است، راهبر شغلی یک تعاونی، گروه و یا یک کارآفرین حرفه‌ای است که در یک‌رشته شغلی مشخص دارای سابقه و تجربه موفق است به نحوی که بر کل زنجیره ارزش این شغل تسلط کامل دارد.

وی با اشاره به مزایای این طرح، گفت: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری از جمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در سال آینده به مسائلی همچون «زنجیره‌های تولید»، «توسعه بازارها»، «صندوق‌های ضمانت» و «مشاغل دانش‌بنیان» توجه ویژه‌ای خواهیم داشت. ضمن استقبال از حضور کارآفرینان موفق برای همکاری در این طرح، از این افراد در سطح استان دعوت می‌کنیم در صورتی‌ که طرح‌های تضمین‌ شده دارند به کمیته امداد مراجعه تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان راهبر شغلی اقدام شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها