خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
حجت الاسلام پنجی: بعثت پیامبر اکرم(ص) نقطه آغازین مکتب اسلام در جهان بود و این هدف، دعوت همه بندگان خدا به توحید و یکتاپرستی و نفی هر گونه شرک و طاغوت بود.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۹۵
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد پنجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در گفتگوی با خبرنگار بسیج، به فلسفه بعثت انبیاء اشاره کرد و گفت : بزرگ ترین حادثه تاریخ بشر، بعثت پیامبران الهی است و قرآن کریم صریحاً در آیات خود هدف از بعثت انبیاء را درگیری با طاغوت بیان می کند و تمام درگیری و تلاش انبیاء با همین موضوع بوده است. از این رو، هدف این بعثت، تضمین سعادت دنیا و آخرت برای انسان و مبارزه با فساد در جامعه بوده است.

وی در ادامه افزود: جهان در آستانه بعثت رسول اکرم(ص) در انحطاط و بحران انسانی شگفت انگیزی قرار داشت، جهالت، غارتگری، فساد و بی بند و باری، تبعیض، دوری از اخلاق و معنویت و انسانیت، تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود. پیامبر گرامی اسلام با بعثت خود همه این رذایل اخلاقی در جامعه را کنار زد و فضایل اخلاقی را در جامعه پیاده سازی کرد.

حجت الاسلام پنجی، بعثت پیامبر اکرم(ص) را نقطه آغازین مکتب اسلام در جهان دانست و گفت: دین مبین اسلام در سال های نخستین خود با پیروانی اندک و در شرایط سخت تحریم و تهدید از سوی کفار مکه آغاز شد، ولی بعدها در سراسر جهان انتشار یافت و دل ها و قلوب فراوانی را به سوی خود جذب کرد. در حقیقت بعثت پیامبر اکرم(ص) نقطه آغازین مکتب اسلام در جهان بود و این هدف، دعوت همه بندگان خدا به توحید و یکتاپرستی و نفی هر گونه شرک و طاغوت بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به وظیفه مسلمانان در قبال عید بعثت و زحمات پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: تلاش همیشگی و کوشش خستگی ناپذیری پیامبر(ص) بعد از بعثت، انسان سازی بشر در سایه تعالیم قرآن کریم و دین مبین اسلام بود. هدف قرآن کریم و دین اسلام نیز، دوری انسان از رذائل و دعوت به ارزش های اسلامی و قرآنی بود و در حال حاضر وظیفه همه مسلمانان در هر جا و هر زمانی، این است که محیط پیرامونی خود را از هر گونه آلودگی، تبعیض و پلیدی پاک کنند.

 

انتهای پیام /۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها