خبرهای داغ:
همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بابیان اینکه مبعث سیاسی‌ترین عید امت اسلام است چراکه هدف بعثت حاکمیت حرف خدا و اجتناب از حرف کدخدا است، گفت: انقلاب اسلامی ادامه بعثت پیغمبر (ص) است.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۰۷
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جمع خواهران شاغل در سپاه ناحیه همدان ضمن تبریک مبعث رسول مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: عاقل‌ترین مردم کسی است که با مردم بیشتر سازگاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت بعثت در رأس حوادث بزرگ و کوچک تاریخ بشر است، گفت: بعثت زمانی اتفاق افتاد که مردم در خواب طولانی بودند و فتنه همه جا را گرفته بود و دنیا پر از مکر و فریب بود و در این وضعیت پیامبر (ص) انسان‌ها را به حرکت و قیام دعوت کرد آن هم در مقابل جبهه جاهلیت، جاهلیتی که مربوط به یک مقطع تاریخی مشخص و معین نیست وتا به امروز ادامه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: اهمیت بعثت پیامبر(ص) در چنین وضعیتی معنی دارد و خود را نشان می‌دهد، امام مهدی(عج) فرمود «خداوند، محمد را برانگیخت تا رحمت برای جهانیان باشد و نعمت خود را تمام کند».

وی افزود: مگر رحمتی بالاتر از این است  که وقتی پیامبر (ص) مبعوث می‌شود دیگر اجازه زنده به گور کردن دختران را نمی‌دهد و در مقابل آن می‌ایستد، تنها کسی که می‌تواند شعار زن، زندگی، آزادی را بدهد محمد(ص) آخرین فرستاده خدا است که عملاً این شعار را ثابت کرد.

حسنی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند مبعث را سیاسی نکنید اما مبعث سیاسی‌ترین عید امت اسلام است چرا که هدف بعثت حاکمیت حرف خدا و اجتناب از حرف کدخدا در راه اداره جامعه بوده و مصداق آیه شریفه «وَلَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَهٍ رَسُولاً اَنِ اعبُدُو الله وَاجتَنِبُو الطاغُوت» است که می‌فرماید برای هر ملتی پیامبری فرستادیم که سخنش این است که خدا را بندگی کنید و از طاغوت دوری کنید؛ اگر غیر از این باشد دشمنان بر شما مسلط شوند.

وی ادامه داد: اگر پیامبر در کنج عزلت بود و اخلاق خودش را داشت مشکلی نداشتند، مشکل اصلی پیامبر (ص) این بود که علاوه بر ترویج اخلاق و احکام فردی و اجتماعی با زورگویی و استکبار و طاغوت مبارزه می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان بیان کرد: باید حواسمان باشد همه روایاتی که به جنبه‌های غیر سیاسی مبعث اکتفا کند روایت اسلام آمریکایی است، انقلاب اسلامی ادامه بعثت پیغمبر (ص) است.

وی تصریح کرد: همه ما  وظیفه داریم به عنوان سربازان انقلاب اسلامی بعثت را در زندگی شخصی خود و در دنیای خود تحقق ببخشیم و به ویژه در اصلاح نفوس جامعه که یکی از اهداف بعثت است، تلاش کنیم چرا که بعثت اوج نشانه مهرورزی خداوند با خاکیان و باران رحمت بی حد خداوند بر زمینیان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات