مدیر باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» از برگزاری جشن تولد شش سالگی این باشگاه در روز ۴ اسفند جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۸۷
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

سارا عرفانی

به گزارش خبرگزاری بسیج، سارا عرفانی مدیر باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» در نشست خبری جشن شش سالگی بانوی فرهنگ اظهار کرد: شش سال پیش با هدف تولید آثار فاخر در ادبیات، تربیت بانوان نویسنده را آغاز کردیم. قرار است از امروز به بعد روایت‌نویسی را هم آغاز کنیم. با برگزاری کلاس و کارگاه‌های مختلف سعی بر همراهی بانوان داشته ایم تا خانم‌های علاقه‌مند به نوشتن، برای حضور در این راه آماده شوند.

وی اضافه کرد: در این راه رویداد‌هایی ترتیب داده ایم تا عزیزان با عناصر مقدماتی داستان، داستان‌نویسی پیشرفته، خلاقیت و... آشنا شوند. عرفانی با تاکید بر اینکه هدف، استعدادیابی و پرورش عزیزان نوقلم است اظهار کرد: فعالیت ما مختص شهر تهران نیست و بسیاری از عزیزان در شهر‌های مختلف، همراه‌مان هستند.

عرفانی به جشن تولد شش سالگی باشگاه ادبی بانوی فرهنگ در ۴ اسفند ماه اشاره کرد و گفت: برنامه عصری با زنان نویسنده را با حضور «مهناز فتاحی» با محوریت مشکلاتی که سر راه خانم‌های نویسنده وجود دارد خواهیم داشت. وی مطرح کرد: در این برنامه از سه کتاب «فصل توت‌های سفید»، «انتقام» و «برای میلگرد‌ها سعدی بخوان» رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه طبق هر سال از یک نویسنده تقدیر و تجلیل خواهد شد که این شخص در روز برنامه معرفی می‌شود. مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ بیان کرد: پس از پایان مراسم شروع ثبت نام و عضوگیری سال بعد آغاز شده و فرم‌های عضویت در سایت بانوی فرهنگ باز می‌شود و دوستان می‌توانند از همان روز ثبت نام خود را انجام دهند.

در ادامه معصومه امیرزاده مسئول آموزش باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» با بیان اینکه ما به دنبال تولید ادبیات متعهد هستیم، گفت: ما نویسندگان حاضر در «بانوی فرهنگ» را آزاد گذاشتیم، اما آثاری که می‌نویسند باید هم از نظر تکنیکی خوب باشد و هم از نظر مضمون در دسته ادبیات متعهد قرار بگیرد.

به گفته وی، برای این منظور، در سال گذشته برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش مبانی نظری، آموزش عناصر داستان، ایده ناظر و. اجرا شد که اهمیت زیادی برای رسیدن به اهداف‌مان بود. به عنوان مثال در حوزه تجربه زیسته، عصری با زنان نویسنده را داشتیم و دو برنامه مختلف برای تقویت داستان‌نویسی برگزار کردیم که یکی سه‌شنبه‌های خواندنی بود در 10 جلسه برگزار شد و در آن آثار یک نویسنده خاص مثل محمد جمالزاده یا احمد محمود بررسی و تحلیل می‌شد. برنامه دیگر بررسی متون کهن بود که طی سیزده جلسه خوانش داشتند.

امیرزاده در پایان تشریح کرد: ما یک خودآزمایی انجام دادیم و ۹۷ طرح به دست ما رسید که ۲۳ طرح انتخاب شدند. اگرچه فاصله آثار انتخاب شده با مابقی خیلی زیاد نبود و به همین دلیل با تمام کسانی که آثاری را فرستادند طرح‌ها را ادامه دادیم. ۷۰ نفر از بچه‌ها در دوره حضور داشتند و سی نفر به طرحی رسیدند که قابلیت تبدیل به رمان دارد و ۱۸ نفر داستان‌هایشان به فصل یک و دو رسیده و این یعنی پیشخوان بانوی فرهنگ سال آینده رنگارنگ خواهد بود.

ب-۲۳۹۱

انتهای  پیام/