خبرهای داغ:
اعزام عاشقان شهدا به راهیان نور در شهرستان اسفراین با بدرقه امام جمعه موقت شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۱۳
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج:به همت حوزه دانش آموزی برادران ناحیه بسیج شهرستان اسفراین دانش آموزان پسر شهرستان در قالب کاروان راهیان نور برای بازدید از یادمان شهدا و آثار به جای مانده از جنگ تحمیلی راهی مناطق عملیاتی شدند.
امام جمعه موقت شهرستان در بدرقه دانش اموزان گفت دانش آموزان آینده‌سازان مملکت هستند، لذا ضرورت دارند با فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش‌های متعالی دفاع مقدس، ایمان، سلحشوری و از خودگذشتگی کسانی که رفتند و جان خود را برای آسایش ما فدا کردند، آشنا شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که این جنگ برای ما یک گنج بود، افزود: باید نسل‌ها بعدی و آینده را با این گنج و فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در اردوی راهیان نور با فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس آشنا می شوند، گفت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس معرفی کننده رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به هدف از اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور ، گفت: این اردو بیشتر باهدف بازدید از مناطق عملیاتی، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان سلحشور، شهیدان والامقام و جانبازان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس، آشنایی بیشتر دانش آموزان بافرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای سطح معنوی، تجدید میثاق با شهدا و خاطره آنها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب راهیان نور را یک حرکت معنوی و پربرکت می‌دانند لذا دانش آموزان در این اردوهای بابرکت شرکت می‌کنند تا در مناطقی که جای پای شهدا و مقدس به خون شهداست حضور پیداکرده و با رشادت و ایثار و شهامت رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
حاج اقا عزیزی تاکید کرد: قرارگاهی عمل کردن در میدان جهاد تبیین از ضرورت های مهم است و باید الگوی دفاع مقدس را همواره مورد توجه قرار دهیم. بهترین روش بهره گیری از گنجینه دفاع مقدس اردوهای راهیان نور است که یک ماه جاری، فصل این کار با برکت است.
وی با بیان اینکه راهیان نور، قرارگاه و دانشگاه بزرگ جهاد تبیین و یک جریان عظیم فرهنگی و تربیتی است، گفت: همه باید ضمن حضور خود در سرزمین های نور به تشویق دانش آموزان برای بهره گیری از این فضای معنوی و تربیتی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد دفاع مقدس نمایشگاهی از توانمندی ها و ظرفیت های عظیم ملت ایران است و فرهنگ ما می توانیم را به جوانان می آموزد. دانش آموزان در سرزمین های نور با این ظرفیت ها و معارف آشنا می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها