به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، بازی محیطی نرم افزاری "کیو" اجرا شد؛

نوجوانان تهرانی برای کشف داستان انقلاب، خبرنگار شدند

به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بازی محیطی نرم افزاری "کیو" ویژه نوجوانان تهرانی توسط سازمان بسیج شهرداری تهران اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۱۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ،به همت سازمان بسیج شهرداری تهران و به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بازی محیطی نرم افزاری "کیو" اجرا شد و در این بازی نوجوانان تهرانی برای کشف داستان انقلاب، خبرنگار شدند. 

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: این بازی در راستای تبیین بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران، ایده پردازی، طراحی و تولید شده است و روایتگر داستان نوجوان خوزستانی به نام ماشو است که در تهران به دنبال برادر گمشده اش می گردد.

سهامی افزود: او در فرایند این بازی با یک خبرنگار آشنا می شود که در واقع همان فرد بازیکن است و از او کمک می گیرد تا با دنبال کردن سرنخ ها، معما و گره داستان را باز کند.

هادی سهامی تصریح کرد: این بازی در رده بازی های دیجیتالی لحاظ می شود که بخش زیادی از آن باید در فضای بیرونی و حقیقی دنبال شود؛ البته در ایران تجربه این دست بازی ها کمتر بوده و می توان کیو را جزو یکی از اولین های سبک خود معرفی کرد.

وی تصریح کرد: در این بازی فضاهایی به صورت حقیقی و در 5 موقعیت مکانی مختلف به سبک اتاق فرار و با معماهای متنوع طراحی شده است که بازیکن باید برای رفتن به مرحله بعد، آنها را حل کند و رمز مورد نظر را به دست بیاورد و این موقعیت ها همگی در نزدیکی هم و در محدوده مرکز شهر قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: زبان بازی و سرگرمی بهترین و اثربخش ترین روش گفتگو و تعامل با نوجوان است که باید در فعالیت های مختلف فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد جذب و حضور موثر مخاطبین مورد نظر باشیم و این برنامه نیز در همین راستا طراحی و اجرا می شود.

سهامی گفت: برای تشویق بیشتر نوجوانان به حضور و مشارکت در آن، جایزه ویژه ای شامل یک دستگاه کنسول بازی پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده و به افرادی که تا پایان بازی بتوانند تمام مراحل را طی کنند به قید قرعه اهدا می شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج شهردای تهران بازی کیو تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و علاقه مندان برای شرکت در آن می بایست با مراجعه به سایت www.Q-game.ir نرم افزار آن را دانلود و در بازی شرکت کنند.

وی همچنین افزود، بر اساس متفاوت بودن موقعیت های مکانی بازی مدت زمان اجرای بازی نسبتا زیاد است و شرکت کنندگان باید برای پیدا کردن پاسخ معماها زمانی بین 3 تا 5 ساعت را صرف کنند که البته طی بیش از یک روز نیز می توان آن را انجام داد.

رییس سازمان بسیج شهرداری تهران در مورد بازی کیو به این نکته نیز اشاره کرد که انتشار فصل اول این بازی با حمایت و مشارکت شبکه امید و همچنین انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران انجام می شود و قرار است تا فصل های دیگری نیز در سال بعد با موضوعات جدید طراحی و اجرا شود. 

نوجوانان تهرانی برای کشف داستان انقلاب، خبرنگار شدند  
ارسال نظرات