به گفته فرمانده دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و دلاورمردی‌های این نیروها باید به جوانان ما منتقل شود لذا همگی به عنوان یک فریضه موظف به تبیین و انتقال این تجربیات هستیم.
کد خبر: ۹۴۹۵۶۲۹
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار مرتضی قربانی در سیزدهمین یادواره ۱۱۰ شهید عاشورایی اطلاعات عملیات سپاه و بسیج استان گیلان در گلزار شهدای رشت با اشاره به تشکیل سپاه در سال ۱۳۵۸ اظهار کرد: از همان ابتدای راه، سپاه با بحران‌های متعددی در نقاط مختلف کشور مواجه بود این در حالی است که هیچگونه تخصصی در امور اطلاعاتی نداشت اما از حوادث و جریانات به عنوان یک سرمایه و ذخیره اساسی برای تجربه و آموزش بهره‌گیری کرد.

وی به عدم دشمن شناسی در ابتدای دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس کوچه به کوچه و خانه به خانه می‌جنگیدند و اطلاعات کسب می‌کردند لذا با همین اطلاعات، سازماندهی شکل می‌گرفت و در این راستا نیروهای اطلاعات سرمایه‌های جمهوری اسلامی بودند.

شهید یعقوبی یکی از نخبگان اطلاعات سپاه قدس گیلان بود

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به ۱۱۲ شهید اطلاعات عملیات استان گیلان، ادامه داد: شهید املاکی یک لشکر بود و شهید یعقوبی یکی از نخبگان اطلاعات سپاه قدس گیلان بود لذا امثال این شهدا افراد متعهدی بودند و هر کدام در جای خود حماسه‌سازی کردند.

سردار قربانی تصریح کرد: رزمندگان اطلاعات برای یک عملیات شناسایی حدود ۳۰۰ بار از اروند به صورت رفت و برگشت عبور کردند، بدون آنکه لحظه‌ای دشمن متوجه این ترددها شود لذا آموزش، دقت، دلسوزی، شجاعت، ایمان و توسل رزمندگان سبب این موفقیت‌ها بوده و هست و عنایت خداوند در صورت تلاش محقق خواهد شد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی از حدود ۴۴ کشور غنیمت و از ۱۳ کشور اسیر گرفته شد این در حالی است که تمامی این کشورها با توان حداکثری در مقابل ما ایستاده بودند.

همگی موظف به تبیین هستیم

قربانی خطاب به همگان با بیان اینکه قدر اسلام و قرآن را بدانید تصریح کرد: این رشادت‌ها و دلاورمردی‌ها باید به جوانان ما منتقل شود لذا همگی به عنوان یک فریضه موظف به تبیین و انتقال این تجربیات هستیم.

وی بر جذب حداکثری در بین تمامی اقشار تاکید کرد و گفت: همگی در زیر یک پرچم هستیم لذا درکمال اخلاق و ادب به گفت و گو بپردازیم.

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید با تمام سلول هایمان از این نظام‌ دفاع کنیم و با گذشت از مال و‌ جان در راستای حل مشکلات کشور گام برداریم.

پایان پیام/

ارسال نظرات