خبرهای داغ:
در آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار؛

برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل شدند+اسامی برگزیدگان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل کردند.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۲۶
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، آئین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مدیران کشوری و استانی، شاعران بین‌المللی، ملی و استانی و مدعوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

 هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوع‌های «شهدا و ایثارگران»، «مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی»، «سبک زندگی در مکتب فاطمی»، «شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین»، «شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم»، «فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده» و «شهدا و ایثارگران استان قزوین» برای اولین بار در استان قزوین برگزار ‌شده است.

این کنگره ۳ بخش داشته که بخش اصلی شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشور‌ها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان بوده است.

در بخش اصلی سرود، ترانه و تضعیف زهرا سالاری از خراسان رضوی رتبه اول، رضا یزدانی از قم رتبه دوم، فاطمه بدیعی از اصفهان رتبه سوم را از آن خود کرده و رضا نیکوکار از گیلان و زهرا ساری از سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر شدند.

حسین خزایی از کرمانشاه رتبه اول، اسماعیل محمدپور از گیلان رتبه دوم، سیدمحمد بابامیری از قم رتبه سوم و محمدحسین ابوترابی و عباس همتی از قزوین عنوان شایسته تقدیر را در بخش اصلی قالب کلاسیک به دست آوردند.

همچنین در بخش اصلی قالب نو و نیمایی، زینب رحمانی از خوزستان رتبه اول، مجتبی صفدری از گیلان رتبه دوم، زینب بندری از سمنان رتبه سوم را از آن خود کردند و مریم خراسانی مطلق از خراسان رضوی، سارا خلیفه از فارس و زلیخا بنی‌ایمان از فارس شایسته تقدیر شدند.

در بخش اصلی قالب ذهن، زبان کودک و نوجوان، زهرا محدثی‌خراسانی از خراسان رضوی، حسین عبدی از گلستان و طوبی زارع از یزد به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم و رسول شریفی و مهدی مردانی شایسته تقدیر شدند.

همچنین در بخش بین‌المللی، آیات جرادی از لبنان، نادیا الحقانی از لبنان و عماد الکثری غراوی از خوزستان به ترتیب رتبه نخست تا سوم و احمد شهریار از پاکستان عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

در بخش ویژه علیرضا دهرویه از قم در قالب کلاسیک، ثریا عبدی از اصفهان در قالب نونیمایی و علی سلیمانی از گیلان در قالب سرود، ترانه و تصنیف شایسته تقدیر شدند.

در بخش شهدای قزوین نیز اسماعیل سکاک و محمدحسین ابوترابی برگزیده شدند.

همچنین در مراسم فوق، خانواده شهید شاعر حسین برزگرگنجی، شاعر رقیه آقایی مادر شهید زکریا شیری و شاعر یداله هاشمی پدر شهید نبی‌الله هاشمی تجلیل شدند.

در ادامه این مراسم، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای تندیس و لوح سپاس از زحمات استاندار قزوین در حمایت از برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار تجلیل کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار