خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از برگزاری اولین یادواره شهدای بمباران پناهگاه پارک شیرین در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۶۲۵۵
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، «خسرو شهیدی» با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای بمباران پناهگاه پارک شیرین 21 اسفند ماه در کرمانشاه، گفت: در جریان بمباران پناهگاه «پارک شیرین» در 26 اسفند سال 1366 در مجموع 77 نفر به شهادت رسیدند که اغلب قربانیان این بمباران، زن و کودک بودند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در دوران جنگ عراق علیه ایران هزاران بار بمباران و موشک‌باران شد، افزود: در جریان بمباران پارک شیرین، یک پناهگاه هدف موشک‌های رژیم بعثی قرار گرفت. در این حادثه، موشک از داخل هواکش وارد پناهگاه و منجر به افزایش شدید تلفات شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در طول سالهای دفاع مقدس با جان و مال خود در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند، گفت: استان کرمانشاه 2748 شهید بمباران دارد که 1268 نفر آنها در شهر کرمانشاه ساکن بوده‌اند.

شهیدی سپس برگزاری یادواره‌ها را در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تاثیرگذار دانست و افزود: استمرار برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند زندگی ما را معنوی کرده و نسل جوان را با شهدا آشنا کند.

وی با بیان اینکه شهدا با ایثار و از خود گذشتگی نام خود را در تاریخ کشور حک کردند، افزود: شهدا نیازی به برگزاری مراسم بزرگداشت ندارند، این ما هستیم که نیازمند برگزاری یادواره برای شهدا هستیم تا شاید به برکت یاد آنها زنگار غفلت از دلهایمان زدوده ‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره برای شهدا با استفاده از نمادهای دوران دفاع مقدس می‌تواند تداعی‌گر آن دوران باشد، تأکید کرد: با استفاده از ابزار هنر می­ توان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام شهدا موفق‌تر عمل کرد.

ارسال نظرات