نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تاکید براینکه ایران دشمن‌تراش نیست، بلکه دشمن‌شناس است گفت: اخیراً در «دانشگاه جانز هاپکینز» آمریکا، اتاق شبیه‌سازی جنگ اقتصادی با ایران تشکیل شده و فرماندهان جنگ اقتصادی با ایران با صراحت اعلام کرده که دلار در ایران به 600 هزار ریال می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۷۳
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) در روز نیمه ‎شعبان اظهار کرد: هجده سال است که اجتماع منتظران ظهور در این شهر برگزار می‌شود تا مشهدی‌ها حلول نور وجودی امام عصر(ارواحنا فداه) را به جد بزرگوارش امام رضا(ع) تبریک بگویند. امسال هم در روز چهارشنبه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و از همه برادران و خواهران گرامی دعوت می‌کنم که در این آیین شرکت کنند و عشق و ارادتشان به امام زمان(عج) را پیش چشم امام هشتم(ع) به تصویر بکشند.

ایران دشمن‌تراش نیست، بلکه دشمن‌شناس است

وی افزود: در این مناسبت، عده‌ای از عناصر و عوامل ارتجاعی از ملی مذهبیون گرفته تا فتنه گران سال 1388 و پیروان دولت عبرت، پیامی را در فضای مجازی توسعه می‌دهند و تأکید دارند که نظام اسلامی نباید دشمن‌تراشی کند و با آمریکا درگیر شود. آیا این دشمن‌تراشی است؟ خیر، این دشمن‌شناسی است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اخیراً در «دانشگاه جانز هاپکینز» آمریکا، اتاق شبیه‌سازی جنگ اقتصادی با ایران تشکیل شده و «مارک دوبوویتز» که فارغ‌التحصیل «دانشگاه اورشلیم» و از فرماندهان جنگ اقتصادی با ایران است، در آخرین توییت خود به صراحت اعلام کرده که دلار در ایران به 600 هزار ریال می‌رسد.

آیت الله علم الهدی گفت: برادر من که سرمایه خود را در پناه دلار قرار دادی تا با معامله آن به سود برسی، بدان که بی‌اختیار تبدیل به سرباز و پیاده‌نظام آمریکا در این جنگ اقتصادی شده‌ای. بنده مرجع نیستم که یک عمل را حلال یا حرام بدانم اما تعجب من از برادری است که جنسی را تهیه می‌کند تا وقتی دلار گران‌تر شد، آن را به چند برابر قیمت بفروشد، برادر من، تو مسلمانی، این کار چه مبنایی دارد؟

وی با تأکید بر این‌که فتنه دوم در حوزه حجاب است، ابراز کرد: فضا را به جایی رسانده‌اند که هر نهاد حاکمیتی در این حوزه اقدام کند، چنین تلقی می‌شود که حجاب حکومتی است و بر این اساس، دیگر اقتدار امنیتی نظام نمی‌تواند در این عرصه میدان‌داری کند؛ امام راحل از روز اول، آمریکا را شیطان بزرگ خواندند. شیطان بزرگ از ابتدا هرچه توطئه کرده شکست خورده و در این دو توطئه هم شکست خواهد خورد. مدیران و مسئولان در تمام عرصه‌ها دست‌به‌کار هستند تا فتنه دشمن را خنثی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه محمد(ص) خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، در هشت سال دفاع مقدس همه دنیا به سر این نظام ریخت اما مردم به میدان آمدند و از انقلاب خود دفاع کردند. امروز هم‌چنین جنگ ناجوانمردانه‌ای حتی سخت‌تر از جنگ نظامی در جریان است اما بازهم اگر کمک مردم در کار باشد، دین خدا پیروز خواهد شد.

آیت الله علم الهدی با بیان این‌که نصرت الهی وقتی وارد می‌شود که مردم در خواست یک هدف، متفق و هم‌نظر باشند، تأکید کرد: همان‌طور که در قرآن کریم هم برای نصرت الهی شرط گذاشته شده و فرموده «اِن تَنصُرُوا الله یَنصُرُکُم» یعنی اگر شما خدا را یاری کردید، خدا هم شما را یاری می‌کند.

وی ادامه داد: در مسئله حجاب همه شما برادران و خواهران باید بایستید و با جریان کشف حجاب مقابله کنید. در عرصه جنگ ارزی هم فراتر از در نظر گرفتن سود شخصی، نباید به امید گران شدن، ارز ذخیره کرد و باد به آتش دشمن رساند.

امام‌جمعه مشهد مقدس، دشمنی با اسلام را حقیقت امروز آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی دشمن‌تراش نیست بلکه در برابر دشمنی مقاوم است و مقاومت می‌کند. رهبر بصیر و حکیم ما قهرمان مقاومت در برابر دشمنان و یک حکیم عارف و بصیر در جریان دشمن‌شناسی است و «مرگ بر آمریکا» که مردم بر زبان می‌رانند، در استمرار دشمن‌تراشی نیست زیرا این جنگ را نظام سلطه پیش از همه آغاز کرده و فلسفه وجودی خود را در گرو آن می‌داند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها