زنجان - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بر اساس کلام امام صادق(ع) یاران واقعی امام زمان(عج) چها ویژگی بارز دارند که متجلی از خصوصیات یاران سیدالشهدا(ع) است و مهمترین آنها ولایت پذیری است.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۷۴
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

مهمترین ویژگی یاران امام زمان (عج) ولایت پذیری است

حجت الاسلام محبعلی احدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، اظهار داشت: امام صادق(ع) ویژگی‌های عصر ظهور را به روشنی ذکر کرده‌اند که از بارز‌ترین آنها، فزونی ظلم و جور در جهان، ظاهر‌های آراسته و باطن‌های متعفن اهل ریا و سخت شدن تمیز دادن حق از باطل است.

وی در تشریح چهار ویژگی بارز یاران امام عصر از منظر صادق آل محمد(ع)، اضافه کرد: نخستین ویژگی‌ولایت‌پذیری است، واژه‌ای که امروز در ظاهر بسیار استفاده می‌شود اما در حقیقت هنگامی معنی می‌یابد که فرد افق زندگی‌اش را با ولی خدا تنظیم کند و خواست و رضایتش، میل و رضایت او باشد.

وی وجود پرفضیلت حضرت قمربنی‌هاشم(ع) را اسوه و الگوی ولایت‌پذیری و سرمایه‌گذاری معنوی عمر با برکت امیرالمؤمنین(ع) برای واقعه تاریخ‌ساز عاشورا برشمرد و خاطر‌نشان کرد: حضرت اباالفضل(ع) که عمری را به رشادت گذرانده بود تا آخرین ساعات عاشورای حسینی شمشیرش در قلاف ماند، زیرا امام زمانش به جنگیدن او راضی نبود.

حجت الاسلام احدی دومین ویژگی یاران امام حسین(ع) که در وجود یاوران مهدی(عج) متجلی می‌شود را باوفایی دانست و افزود: قمر بنی‌هاشم(ع) پیمانه‌ای لبریز از وفا بود و آن هنگام که شمر برای او امان نامه آورد ثابت کرد که همه هستی‌اش امام زمانش است و یا سعیدبن عبدالله که بعد از اثابت 13 تیر هنگام جان دادن در آغوش امام حسین(ع) از حضرت پرسید آیا پیمانه‌ام را پر کردم، آیا وفاداری‌ام را ثابت نمودم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ سومین خصوصیت یاران اباعبدالله(ع) و امام زمان(عج) را ثابت قدم بودن عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است که در آخرالزمان حفظ دین از نگاه‌داشتن آتش در کف دست سخت‌تر است، منتظر و یار راستین مهدی(عج) کسی‌است که در برابر هر هجمه‌ دشمن دلش نلرزد و امام و راه خود را رها نکند.

وی چهارمین ویژگی یاران حضرت حجت برگرفته از کلام امام صادق(ع) را راضی بودن به رضای خداوند برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) از لحظه حرکت خود از مدینه برپیمان خود استوار و تا آخرین لحظه راضی به رضای حضرت حق بود و چیزی را فراتر از رضایت و قرب الهی و تسلیم بودن در برابر خواست خدا نمی دانست.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید به روشنی بپذیریم کسی منظراست که قلبش مضطر باشد، آنگاه انتظار معنا پیدا می‌کند که از نبود امام زمانمان دچار اضطرار و اضطراب شویم و امروز بیشتر ما عملا کاری به ظهور مهدی فاطمه(عج) نداریم، چون درک نکرده‌ایم که برای گذراندن این راه پر خطر وجود و ظهور امام عصر اضطرار است.

ارسال نظرات