خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: دشمنان می دانند نسل فاتحان خیبر شاگردان رضا حسن پور پای کار دفاع از انقلاب ایستاده اند، دشمن شما همه میدان را ازموده است و نقطه اقتدار، شهیدان هستند.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۸۶
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، شامگاه دوشنبه کنگره شهید حسن پور، سردار خیبر با حضور آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم بیان کرد: امروز پیدا کردن یک فرمانده شایسته با سیستم نظارتی و الزامی که وجود دارد کار سختی نیست. فرمانده رزم از دل این میدان باید ترکیبی از شایستگی های برجسته داشته باشد که شهید رضا حسن پور دارای این شایستگی ها بود. او در اوج پاکیزگی و اعتقادات و امادگی ها و رافت، اخلاق و شجاعت داشت اما او هیچوقت نخواست خودش را به کسی نشان دهد.

وی گفت: سردار خیبر در ا‌وج کتمان و دیده نشدن دیده شده است. فرماندهی تیپ یکم لشگر علی ابن ابی طالب را برعهده می گیرد. او جانشینی لشگر را بر عهده می گیرد. آن روزی که در قم جانشین لشگر بود. برجستگانی همچون سرداران شهید دلازر، صادقی،غلامرضا جعفری و حاج احمد فتوحی در لشکر قم و در کنار شهید حسن پور هستند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: مهدی زین الدین گفت حسن پور برای من یک لشگر است. در جمع فرماندهان قزوینی گفته بود که حسن پور نماد فضائل همه قزوینی ها است. قزوینی ها در لشکر قم خوب درخشیدند.این فضائل را انهایی که با او بودند، دیدند او به تمام معنا متواضع بود و او فروتن بود. او فرمانده کم حرف اما پر ابهت بود. او مرد عمل است و همه این توانمندی هایش را در میدان عمل به رخ کشیده بود. هم به دشمن شجاعت خود را نشان داده بود و هم در دوستان این اعتماد را به وجود اورده بود. او نقطه اتکا بود.

سردار عنوان کرد: او را دوست داشتند چون در او دانش و توان و عملی دیدند که می گویند حرف او شنیدنی است. وجود مقدس حضرت علی(ع) در مورد مالک اشتر این تعبیر را دارد که می فرماید قول و فعل مالک شنیدن دارد و مالک اشتر ما رضا حسن پور است که از منظر فرماندهان و همرزمانش این طور بود و قول و فکر او گوش دادن داشت چون هر چه می گفت عمل می کرد.

وی افزود: همین ماجرای آسمانی شدن او در خیبر، در خط اول است و در پیشانی نبرد است و خودش را به نقطه ای رسانده است که با دشمن رو در رو است، گلوله که به او اصابت کرده است در فاصله نزدیک است. تجلیل و تکریم از سرلشکر شهید اقا رضا حسن پور تجلیل یک فرد نیست. باید او را به جامعه ای که او را نمی شناسند و نوجوانان وجوانان معرفی کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: او جوان موفق زمانه خودش بود و انچه که فهمید از مسجد و هییت و روحانیت و در خانواده متدینش او را به صحنه عمل اورده است. در مقاله سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی اوینی می گفت برندگان مناظره اهل عشق در ظهر عاشورا معلوم شدند؛ آنهایی که با عقل محاسبه گر ماندن و به کربلا نرسیدند و انهایی که با محاسبه عاشقانه به کربلا رسیدند و با سید الشهدا ماندند. او عاشقانه پا به میدان گذاشت با همه تعلقاتی که داشت و همه مردم را دوست داشت و در این مناظره اهل عشق، او عاشق و فاتح عملیات خیبر است.

سردار آتانی تصریح کرد: همه ما وظایفی داریم در ان زندگی نامه که خودش نوشته است، روایت بسیجی ها را بیان می کند؛ فداکاران، از خودگذشته ها با گریه به ما التماس می کردند به نبرد برویم. شهدای ما وصیت نامه دارند. آنها برای اهداف نورانی انقلابشان شهید شدند. آن اهداف امروز روبروی ماست.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد:این اهداف با اوج فداکاری آنها در قله پیش روی ماست و ما مسئول حفاظت و صیانت اهداف نورانی شهیدان هستیم. به تعبیر مقام معظم رهبری شهیدان به اموختند نترسید و نترسانید. در دفاع از اسلام و استقلال کشور و کرامت انسانی و مبارزه با استکبار نترسید و نترسانید. نسخه شفا بخش است. شهیدان سند ماندگار ملت ایران و راز اسقامت ملت ایران و راز شکستن هیمنه مستکبران و جمیع فضائل ملت ایران هستند. آنها این راز و امانت و عزت و اقتدار را به ما سپرده اند، اما نه با سختی های ان روز انها.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به جوانان فرمودند که راه پیش روی ما اسانتر از راه رفته ما است. راه ۴۴ ساله که رفتیم خیلی سخت بود و بخصوص در دوران پر افتخار دفاع مقدس، جوانان عزیز ان روز، شهید حسن پور با دستان خالی راهی مناطق عملیاتی می شد امروز اگر جنگی اتفاق بیافتد به تعبیر سردار حاجی زاده، ۸ سال نه در ۸ ساعت با پیروزی ملت بزرگ ایران تمام می شود. این نبرد را شما در روبروی دشمنانتان در این چند ساله اخیر تجربه کردید. نبرد ۳۳ روزه لبنان را تربیت یافتگان مکتب حسن پور تمام کردند.

سردار آتانی در ادامه بیان کرد: این افتضاحی که برعلیه سپاه مقتدر شما بوجود اوردند، با شکست قطعی پس کشیدند چون می دانند نسل فاتحان خیبر شاگردان رضا حسن پور پای کار ایستاده اند، دشمن شما همه میدان را ازموده است. نقطه اقتدار شهیدان 

 هستند. امروز مشتاقانه به صاحب الزمان(عج) می‌گوییم؛ ما ملت عهد شکن نیستیم، ما پای نایب شما ایستاده ایم و در مقابل هجمه های که به ایران، ام القرای جهان اسلام وارد شد، با فرمان نایب بر حقت، انقلاب و ایران را حفظ و برای تحقق همه آرمان های انقلاب تا پای جان ایستادیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها