خبرهای داغ:
یادداشت مدیر مسوول/از ملت امام حسین بیاموزیم که شهدا حرمت دارند

در یادواره مردان مرد، صندلی مسوولان خالی است  

ما وارث خون شهدایی هستیم که بر فرق شکافته امیرالمومنین، به پهلوی شکسته حضرت مادر و به سر بریده ثارالله اقتدا کردند و بر تاریکی ظلم تاختند و همانطور که سردار ما می‌گفت: ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم.... از ملت امام حسین بیاموزیم که شهدا حرمت دارند.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۸۵
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

قزوین_ اطلاع رسانی میدانی شهر خبر از رویدادی بزرگ در پاسداشت مقامی بلند و آسمانی می دهد که فاتح خیبرش می خوانند. سرداری نام آور و افتخارآفرین که خیابان ها و میدان ها و کوچه های زیادی بنامش مزین شده است. خیابان های منتهی به محل برگزاری کنگره شهید فاتح خیبر کمی شلوغ است و مدعوین یکی یکی به محل برگزاری کنگره وارد می شوند. پس از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم آغاز می شود ...

چندی است که شاهد این امر ضدفرهنگ هستیم که در مراسمات ویژه، دیگر نباید منتظر مسوولان محترم شهر باشیم.امروز از قهرمانی مردترین مردها صحبت شد اما جای مردان مسوول شهر خالی بود. مظلومیت شهدا بی نهایت است آنقدر بی نهایت که خودشان دعوت نامه می دهند به اهالی شهر، اما مشغله دنیای پر آشوب و بی ارزش آنقدر مهم است که اهالی شهر یادشان رفته، عزیزِ جان پناهی از آنها دعوت کرده تا ساعتی میهمانش باشند.

در اختتامیه کنگره شهید رضا حسن پور از مردترین مرد صحبت شد اما هر چه نگاه کردم از آنانکه در کلامشان همیشه شهید نام سردار شهید حسن پور موج می زند، خبری نبود. خیلی از همرزمان جبهه و پشت خاکریزش آمده بودند تا یادی کنند از مردانگی آن روزها.

کاش آنانکه از نام و یاد شهدا برای متبرک کردن جلسات مهمشان استفاده می کنند، حداقل یکبار در چنین مجالسی حضور یابند تا ما مخاطبین این عزیزان که گوش به صحبت هایشان سپرده ایم، بدانیم که صاحبان تریبون هم با شهدا واقعا انس و الفتی دارند.

برای استان پرآوازه و باب الجنه و مینودر نامی همچون قزوین که صاحب شهدای شاخص و پرآوازه ایی همچون شهید سرلشگر رضا حسن پور است، بسیار جای تأسف است که در مراسم بزرگداشت شهدا، با جای خالی مسوولان ارشد استانی مواجه شویم. 

 آیا نه اینکه این زنده نگه داشتن یاد شهدا، با نگاه احیای فرهنگ شهدا برای بیداری نسلی است که آینده ساز این خاک و بوم هستند، پس این عدم حضور در جلساتی که برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی جهت ایجاد جامعه ای در مسیر تمدن نوین اسلامی با حضور جوانان مکتب شهدایی، با چه بهانه و توجیهی است؟

مسوولین عزیز! می دانم که خود شما بهتر از بنده می دانید که این یادواره ها و کنگره ها و شب شعرهای شهدایی، تنها برای صرف هزینه و زمان برگزار نمی شود، اما خوب است به این مفهوم کمی معتقدتر باشید که این نوع مراسمات برای این است باور کنیم شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند. در تمام بزنگاه های انقلاب هر جا که کم کاری و خطای مسوولان، آتشی بر جان امت شهید پرور انداخت، این شهدا بودند که با حضور قدسی خود، راه را از چاه نشان دادند و با ایجاد موج بیداری در امت اسلامی، ادامه مسیر را هموارتر کردند.

 این کنگره ها و یادواره ها و شب شعرهای شهدایی، هم تلنگری برای من و شمای مسوول و هر آزاده و آزاده اندیش است و هم برای تسلی دل خاندان معظم شهداست که شاید بتوانیم سرمان را کمی، فقط کمی بلند کنیم و با شرمندگی بگوییم که خون عزیزانشان همچنان ثمربخش است و بدانند نام و یاد شهیدان به محاق و غبارآلودگی دچار نخواهد شد. 

مسوول محترمی که امروز به واسطه هر قطره خون این شهیدان در مسند مدیریت و مسوولیت نشسته ای، چقدر برای معرفی شهدا و رزمندگان به نسل­‌های بعدی­‌مان تلاش کرده‌­ای؟ چقدر توانسته­‌ای از این شهدای والا مقام الگو بگیری؟ چقدر حقی را که بر گردنمان بوده‌­است، ادا کرده‌­ای؟ و چقدر جای این جمله خالی است که؛" ما عکس شهدا را می‌­بینیم ولی عکس شهدا عمل می­‌کنیم" 

این کشور، خیمه گاه حسین ابن علی است. خیمه گاه سیدالشهدا با خون همین شهدا، کاروان انقلاب را تا انقلاب موعود از میان غبارها عبور داده و بی شک خواب مسوولان هرگز بر خون شهیدان غالب نخواهد شد. این خون پاکی که بر زمین ریخته، روشنگر مسیری است که جوانان گام دومی، پرچمدار آن هستند تا این پرچم بلند و آرمانی انقلاب را به دست صاحب حقیقی برسانند.

ما وارث خون شهدایی هستیم که بر فرق شکافته امیرالمومنین، به پهلوی شکسته حضرت مادر و به سر بریده ثارالله اقتدا کردند و بر تاریکی ظلم تاختند و همانطور که سردار ما می‌گفت: ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم....

از ملت امام حسین بیاموزیم که شهدا حرمت دارند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها