خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراشبند:
جشن عبادت دانش‌آموزان دختر به همت دبستان دخترانه غدیر حسین اباد فراشبند برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۵۹
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جشن عبادت دانش‌آموزان دختر به همت دبستان دخترانه غدیر حسین اباد فراشبند برگزار شد.

حجت الاسلام پورغلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراشبند در این مراسم، ضمن تبریک به دانش‌آموزان، ورود به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال را تبریک گفت و افزود: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش، آشنا کردن دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی است.

وی، در رابطه با بحث بایدها و نبایدهایی که دانش‌آموزان باید در این سن مورد توجه قرار دهند توضیحاتی ارائه کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه حجاب و عفاف برای دختران، تصریح کرد: اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش شود هیچ گاه فرد اسیر هوای نفس نمی‌شود.

پورغلامی با اشاره به این که امروز هم روزی مبارک است و هم روزی به یادماندنی در خاطرات دانش‌آموزان است، افزود: رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای آنها تبیین کنند.

وی اظهار کرد: در فرهنگ انسان‌ساز نماز؛ رعایت حجاب اسلامی و مقید بودن به آموزه‌ها و دستورات دینی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید به بهترین شکل به دانش‌آموزان دختر آموزش داده شود.

پورغلامی با تأکید بر این که نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خدا است، افزود: دانش‌آموزان اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کنند، هیچگاه اسیر هوای نفس نمی شوند و از لحاظ سلامت روان، دارای روح و روانی متعالی‌تر و دارای آرامش و خوشبختی بیشتر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها