خبرهای داغ:

لزوم ترویج فرهنگ قرآنی و مباحث تدبر در قرآن میان دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بر ترویج فرهنگ قرآنی و مباحث تدبر در قرآن میان دانش آموزان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۶۱
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مسعود حمیدی نژاد چهارشنبه ۱۷ اسفندماه در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره ملی قرآن، عترت و نماز خوزستان در شهرستان لالی گفت: این جشنواره سبب به وجود آمدن یک فضای معنوی در جامعه دانش آموزی شده است.

 

وی با اشاره به تلاش برای ترویج بیش از پیش مباحث تدبر در قرآن میان دانش آموزان، افزود: فراگیری تدبر در قرآن و آموزه‌های آن موضوع بسیار مهمی است که در جامعه دانش آموزی همواره مورد تاکید و باید برای آن بصورت مستمر برنامه‌ریزی کرد.

 

حمیدی نژاد با ابراز امیدواری برای یادگیری قرآن در کنار آموزه‌های کتاب آسمانی از سوی فرزندان این سرزمین، ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی میان دانش آموزان امری مهم است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف منتظران در عصر انتظار تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است، اضافه کرد: آموزش و پرورش نیز که وظیفه تربیت نسل‌ها را بر عهده دارد، باید با نقش آفرینی فعال خود در این حوزه نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی و معارف در بین دانش آموزان اقدام کند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اشاره کرد و گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا زمینه ساز رشد میزان توزیع قرآن کریم در اروپا شد و امروز بسیاری از جوانان اروپایی به برکت قرآن کریم به اسلام روی آورده‌اند.

 

وی می‌گوید: موعود آخرالزمان در همه ادیان الهی وعده داده شده و امروز جهان تشنه عدالت است و این عطش برای تحقق عدالت در جهان تنها با ظهور منجی عالم بشریت محقق خواهد شد.

 

حمیدی نژاد با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه نظامی و حوزه بهداشت و درمان، نانوتکنولوژی و همچنین بخش‌های هسته‌ای و دفاعی، اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال تعطیل کردن مدارس است، زیرا از پیشرفت ما می‌هراسد و می‌داند دانش آموزان طلایه داران عرصه پیشرفت کشور هستند.

 

وی تمسک به قرآن و آموزه‌ها و معارف اهل بیت و تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های والای اسلام را ضامن رشد و اعتلای انقلاب در همه عرصه‌ها دانست و ادامه داد: امروز آموزش و پرورش پرچم دار اجرایی شدن سند تحول بنیادین در همه زمینه‌های آن است.

 

مسعود حمیدی نژاد می‌گوید: تربیت نسلی وفادار و معتقد به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی امری مهم و اثرگذار در اجرایی شدن اهداف تمدن نوین اسلامی است.

 

خوزستان در ۴ قطب میزبان برگزاری جشنواره ملی قرآن، عترت و نماز شده و ۴ شهرستان رامشیر، لالی، کارون و گتوند استان به عنوان ۴ قطب برگزاری جشنواره ملی قرآن، عترت و نماز در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها