خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار است.
کد خبر: ۹۴۹۷۹۸۶
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم در مصلی قدس،افزود این ناو در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه‌ و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.

وی همچنین با اشاره به مسمومیت احتمالی دانش آموزان، بیان داشت: مقام معظم رهبری در این خصوص صحبت‌های روشنگری داشتند که راهگشاست؛ این صحبت‌ها ابرهای تردید و دودلی را در روایت حادثه و نوع مواجه مشخص کرده و تأثیر زیادی در آرام‌سازی جامعه گذاشت.

خطیب نماز جمعه قم گفت: جدیت در شناسایی منشأ و ریشه‌های مسمومیت‌ها، جدیت در شناسایی و محاکمه بدون اغماض عاملان، جدیت در اطلاع‌رسانی و دستگیری و عبرت گیری از این فتنه و تقویت پدافند غیرعامل با رویکرد مردمی سازی برای مقابله با فتنه‌های بعدی موردتوجه باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به فرارسیدن سالروز درختکاری، اظهار داشت: مردم با تأسی و اتکاء به اصول قانون اساسی و توصیه‌های مقام معظم رهبری، مسئله درختکاری و توسعه فضای سبز را موردتوجه قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه آیین نیمه شعبان در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: رعایت تقوا در تسلیم اوامر امامین معصوم، زنده نگه‌داشتن دین و قرآن، توجه به نماز، جلب محبت اهل‌بیت و ترک گناهان، همدلی و اتحاد،دعا برای فرج، رعایت حق‌الناس، حفظ ظاهر و پوشش اسلامی و رعایت حجاب از مهم‌ترین انتظارات امام زمان(عج) از منتظران ظهور و مردم هر عصری است.

سعیدی همچنین با اشاره به برخی از دستاوردهای جدید نظامی کشور، گفت: ناو اقیانوس‌پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی با تمام تجهیزات لازم آماده انجام عملیات اقیانوسی جهت حفظ امنیت پایدار و سایر عرصه‌های موردنیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت رعایت تقوای الهی در تمام عرصه‌های زندگی، بیان داشت: رعایت تقوا در برخی موارد یا در خصوص برخی افراد و بی‌توجهی به این فریضه در عرصه‌ها دیگر، مورد مطلوب و رضایت شارع مقدس نیست.

امام‌جمعه قم با اشاره به جریان شناسی صدر اسلام با توجه به سوره مبارکه توبه، ادامه داد: باید توجه داشت که روش‌های کاری منافقان در تمام دوره‌ها مشترک است؛ بیان خواسته‌های باطنی در قالب شوخی و مزاح برای فرار از محاکمه از روش‌های مهم این افراد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به استهزاء گرفتن ارزش‌های دینی در هر شکل آن، نوعی مبارزه منفی علیه تعالیم و مقدسات دینی است و مومنان باید همیشه از حضور در چنین موقعیت و مجالسی دور کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها